Компанията Хуго Бос напуска екипа на Макларън след повече от 30 години сътрудничество с екипа от Уокинг и ще се присъедини към Мерцедес. Информацията бе потвърдена от говорител на тима.
Ситуацията в Макларън по отношение на спонсорите остава крайно неясна. Отборът се състезава без основен партньор. В началото на годината управляващият директор Джонатан Нийл заяви, че тимът е с най-големия оперативен бюджет в историята си. това обаче не смекчи факта, че след напускането на Водафон Макларън не намериха кой да заеме мястото им. Смущението бе още по-голямо, след като от Макларън бяха определили точна дата за оповестяване на новия си главен спонсор (2 декември 2013 г.), а впоследствие тихомълком не обявиха абсолютно нищо.
– Сътрудничеството между Макларън и Хуго Бос бе изключително успешно партньорство в F1 повече от 30 години. Хуго Бос обаче решиха да работят с Мерцедес-Бенц по редица международни маркетингови проекти, които не са свързани с F1. В такъв случай би било неподходящо да продължава сътрудничеството с конкурент на Мерцедес-Бенц във Формула 1, независимо колко успешни са били връзките ни в миналото и сега – заяви говорител на Макларън пред колегата Адам Купър.
Напускането на Хуго Бос е поредното от Уокинг в посока Бракли. От Макларън първо си тръгна Люис Хамилтън, след това и Пади Лоу. Работата на британския тим с Мерцедес приключва в края на сезона (Хонда се връща в спорта догодина и ще доставя задвижващи системи на Макларън).
Сътрудничеството между Макларън и Хуго Бос е едно от най-дългите във Формула 1. То датира почти от самото пристигане на Рон Денис в отбора. От самия тим не дават подробности относно ситуацията със спонсорите.
– Ще обявим нещо, когато имаме подписан договор. Нищо не е съобщено, тъй като нищо не е приключено. Не е спешен въпрос, не са ни нужни незабавно пари. Справяме се добре. Представянето ни на писта не помогна особено. А и икономическите условия не са сред най-добрите. Макларън в момента има 32 спонсори и партньори. Бюджетът ни е наред и ще е още по-добър догодина – заяви рейсинг директорът на екипа Ерик Булие.
Други източници твърдят, че британско-холандската група Юниливър ще е основен спонсор на Макларън догодина. Цигарите Джон Плейър Спешъл ще се завърнат във Формула 1, и то в Енстън – с Лотус. JPS логата бяха върху легендарните Лотус-и на Колин Чапман. Сега марката е част от портфолиото на Реемстма, които пък са част от Империал Табако. Планът е да се следва примера на Марлборо – брандът няма да фигурира върху болидите, дизайнът ще напомня за него.