Нико Хюлкенберг се надява гумите на Пирели за 2017 г. да не ограничават пилотите и да ги принуждават да карат по-бавно, за да ги пазят. По думите на пилота на Рено нуждата да се грижат за тях в една част от състезанието през последните години е било неприятно преживяване. Продуктите на Пирели в последните няколко сезона бяха така направени, че да се износват бързо и да има повече спирания в бокса.
За да не се стига до много питстопове, пилотите бяха често инструктирани да не дават много газ, за да запазят гумите качествата си по-дълго време. За 2017 г. обаче изискванията към италианската компания са да направи по-издръжливи гуми, които да имат по-широк работен прозорец. И Хюлкенберг се надява това да се случи, но за момента няма яснота какви ще се реалностите, тъй като още не е изпробвал новите с 25% по-широки гуми на пистата.
„За момента не знам как ще се държат тези нови коли и гуми, заяви германецът, който след 3 поредни сезона във Форс Индия, реши да премине в Рено. – Не съм карал с тях. Ще знаем по-добре когато започнем да тестваме и минат няколко състезания. Надявам се гумите да ни позволят да натискаме повече и да не се налага да контролираме износването им. Но не съм сигурен дали ще е така.”
Друго нещо, заради което гумите на Пирели бяха критикувани в последно време, е недоброто поведение на типовете за изцяло мокра писта (wet) на състезанието за Гран при на Бразилия. Много от пилотите се оплакаха, че гумите не могат да се справят с количеството вода на трасето и се получава аквапланинг.
„В Бразилия се видя ясно, че трябва да се подобрят качествата на гумите за мокро по отношение на способността им да се справят с натрупалата се много вода на едно място. Те трябва да могат да изхвърлят повече вода, каза Хюлкенберг. – Мисля, че това се знае от известно време, защото имахме няколко състезания на дъжд, но темата не беше повдигната. Но на Интерлагос това стана, защото не можехме да се състезаваме.”