Нико Хюлкенберг беше дисквалифициран от Гран при на Бахрейн. Германецът беше изваден от класирането заради прекомерно износване на планката на неговия Заубер С45. Това е втори случай за тази година, в който се налага такава дисквалификация.
Hulkenberg disqualified from Bahrain Grand Prix over skid block breach
Full story
#F1 #BahrainGP https://t.co/tDfuWmsMzU
— Formula 1 (@F1) April 13, 2025
Хюлкенберг беше дисквалифициран от Гран при на Бахрейн 2025. Оказа се, че планката на неговия болид е била прекалено износена и е надвишила минималния праг. Това е същият проблем, който доведе до дисквалификацията на Люис Хамилтън в Гран при на Китай.
Дебелината на пода на болида на Заубер била по-малка от 9 мм, изисквана от член 3.5.9 d от техническия правилник. Това проблем бе установен по време на проверка след края на надпреварата и отнесен до стюардите за разглеждане. В крайна сметка Хюлкенберг беше дисквалифициран от надпреварата.
Всичко това се случи след трудната квалификация за пилота на Заубер. Той загуби обиколката си, след като превиши ограниченията на пистата. Късно решение на ФИА позволи на Хюлкенберг да премине в Q2, където се класира 13-и, но в крайна сметка бе понижен до 16-о място
„Времето за обиколка от 1:31.998 на автомобил 27, записано в Q1, се заличава. Всички времена за обиколка на Автомобил 27 в Q2 се заличават. Следователно Автомобил 27 ще бъде класиран на 16-а позиция в квалификацията“, гласеше полученият документ от ФИА.
Хюлкенберг финишира 13-ти в Гран при на Бахрейн. Опитният германец водеше много битки с различни съперници и имаше контакт с Лиам Лоусън. Така в крайна сметка той нямаше да спечели точки, дори и да не беше дисквалифициран.
Потвърждавайки дисквалификацията му, ФИА публикува следния документ:
„Автомобил 27 е дисквалифициран от класирането в състезанието. Всички останали пилоти зад се придвижват нагоре в класирането. Стюардите изслушаха представителя на отбора на Автомобил №27 (Нико Хюлкенберг).
„Сглобката на дъската на Автомобил 27 бе измерена и бе установено, че тя е 8,4 мм (LHS), 8,5 мм (централна линия на автомобила) и 8,4 мм (RHS). Това е под минималната дебелина от 9 мм, определена в член 3.5.9 д) от Техническия правилник.“
„По време на изслушването представителят на отбора потвърди, че измерването е правилно и че всички необходими процедури са извършени коректно. Отборът също така призна, че става въпрос за действителна грешка от страна на отбора.“
„Стюардите определят, че е нарушен член 3.5.9 д) от Техническия правилник на ФИА за Формула 1. Поради това е необходимо да се приложи стандартното наказание дисквалификация за такова нарушение.“
„Напомняме на състезателите, че имат право да обжалват определени решения на стюардите в съответствие с член 15 от Международния спортен кодекс на ФИА и глава 4 от Съдебния и дисциплинарния правилник на ФИА в рамките на приложимите срокове. Решенията на стюардите се вземат независимо от ФИА и се основават единствено на съответните разпоредби, указания и представени доказателства.“
New document: Doc 52 – Summons – Car 27 – Technical Regulations
Published on 13.04.25 20:29 CEThttps://t.co/SqTyIqg3I1#F1 #Formula1 #FIA #BahrainGPpic.twitter.com/MCnXWsdvNq
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) April 13, 2025