Нико Хюлкенберг приветства прогреса на Хаас от началото на сезона. Германецът очаква американския отбор да бъде „сериозен конкурент“ през следващите години.
Хюлкенберг вярва, че настоящите инвестиции на Хаас ще му помогнат да се превърне в „сериозен конкурент през следващите години“ в F1. Германският ветеран напуска американския отбор в края на сезона след ползотворен двугодишен престой. Първата кампания той прекара под ръководството Гюнтер Щайнер, а втората- при Аяо Комацу.
Хаас направи огромна крачка напред през тази година. Понастоящем тимът заема седмото място при конструкторите. Припомняме, че в края на миналия сезон Хаас зае последното десето място в класирането. Причината за слабите резултати тогава беше свързана с проблемите с прекомерното износване на гумите по време на състезанията.
По-голямата част от резултатите на Хаас са дело на Хюлкенберг. Германецът често пъти показваше отлична скорост в квалификациите и влизаше в Q3. Той също така записа няколко силни резултата в състезания, включително шести места в Австрия и Великобритания. Това помогна на Хаас да се затвърди на седмото място при конструкторите и да се отдалечи от Уилямс и Алпин. Същевременно отборът се доближи много близо до Виза РБ.
Говори се, че собственикът на отбора Джийн Хаас иска да налее свежи пари в тима. Американският бизнесмен обмисля да започне да подпише кампания за набиране на персонал. Целта е увеличаването на персонала на тима с поне 10 %. Понастоящем служителите на Хаас в базата в Банбъри са около 300. Собственикът също така е дал зелена светлина за значителна инвестиция в съоръженията на тима
В интервю за Аутоспорт Хюлкенберг отговори на въпроса как смята, че ще се развие бъдещето на Хаас след неговото напускане и в условията на влизането на новите правила в F1.
„Смятам, че в момента отборът е структуриран много добре. Според мен това е работеща организация. До известна степен го доказахме чрез промените, които се случиха през зимата. Това [също] винаги зависи и от много други фактори. От търговска гледна точка е важно с какви партньори разполага тимът, какъв е бюджетът и какви са ресурсите?“
„Това очевидно е ключовият елемент в този вид въпрос. Аз не знам, дали отново ще се случи това. Но все пак чувам, че се подготвят някои по-вълнуващи неща за отбора. Според мен това само ще им помогне“, добави пилотът на Хаас.
Хюлкенберг има големи очаквания за Хаас в бъдеще. Германецът вярва, че тимът може да се превърне в редовен претендент за точки и дори да се доближи до челото на колоната.
„Хаас ще бъде сериозен конкурент през следващите години. Това особено важи за догодина, защото правилата са стабилни.“
„2026 г. е неизвестна за всички. Вълнуващото на това е, че всичко е още на бял лист хартия. Това прави 2026 г. толкова интересна за всички, които биха могли да свършат по-добра работа от другите отбори и да изпъкнат“, заключи Нико Хюлкенберг.
Догодина Хюлкенберг ще кара за Заубер. Германецът избра да се присъедини към отбор, който се намира в сериозна криза и няма нито една спечелена точка от началото на сезона. Въпреки това той вярва, че идването на Ауди ще подобри ситуацията.
Същевременно догодина Хаас ще разчита на Оливър Беърман и Естебан Окон. Американският отбор се надява двамата да се сработят добре и да продължат възходящата траектория на представяне.
Final week at the factory 👊 Entering week three of the break 🔧#HaasF1 #F1 pic.twitter.com/cdTIkpdLJn
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 7, 2024