Нико Хюлкенберг отрече да бъде ментор на Габриел Бортолето в предстоящата кампания. Германецът е един от най-опитните пилоти на стартовата решетка, което би било от голяма полза за неговия съотборник, който е новобранец. Хюлкенберг добави, че основната му цел ще бъде да помогне на Заубер да запише по-добър сезон преди да стане заводски тим на Ауди.
Хюлкенберг има повече от 225 старта в F1. 37-годишният пилот е част от световния шампионат през последните години, макар и с известни прекъсвания. Този сезон той отново ще кара за Заубер, подписвайки договор за три сезона. Следователно Хюлкенберг става първият заводски пилот на Ауди в F1.
Съотборник на Хюлкенберг е Габриел Бортолето. Младият бразилец беше избран от Матия Биното заради впечатляващите резултати, които записа последните години. Бортолето стана шампион в F3 през 2023 г. Миналата година той спечели и титлата във Формула 2. По този начин бразилецът стана един от малкото пилоти, които печелят двата поддържащи шампионата като новобранци. Такова постижение са записвали Шарл Льоклер, Джордж Ръсел и Оскар Пиастри
В края на миналата година Хюлкенберг даде интервю за Motorsport Week. В него той обясни какви са целите му за тази година и бе попитан дали ще бъде ментор на своя млад и неопитен съотборник.
„Не мисля, че можеш да бъдеш наставник на съотборника си, дори ако си по-възрастният и по-опитният в отбора“, отговори Хюлкенберг. „Но в края на краищата това е конкуренция, дори ако сте в един отбор и се състезавате за него.“
„Искам да свърша възможно най-добра работа за [Заубер], но и за себе си и собствената си кариера. Просто очаквам с нетърпение работата там и предизвикателството, пред което ще бъда изправен“, добави пилотът на Заубер.
Хюлкенберг е побеждавал по-голямата част от съотборниците си в F1. Това важи и за Кевин Магнусен, с когото си партнираше в Хаас последните две години. Сега целта пред германеца е да победи и Бортолето.
Опитния германец получи разрешение да кара за Заубер в тестовете след финала на сезон 2024. Той даде четвърто време и направи добро впечатление зад волана на трудния за управление болид С44.
„Първият съвместен тест вече е зад гърба ни. Смятам, че този ден беше продуктивен и положителен. Успяхме да се справим с основните неща и да започнем да работим заедно като екип“, коментира германец в края на 2024 г.
„Като цяло беше много полезно да придобием първо впечатление от автомобила. Очаквам с нетърпение да надградим този импулс през новата година и наистина да се потопим в работата, която ни предстои. Бих искал да благодаря на всички за топлото посрещане. Нямам търпение да се върна към това през 2025-та“, заключи Нико Хюлкенберг.
Сезон 2025 ще бъде преходен за Заубер. Отборът е насочил почти изцяло ресурсите си към 2026-та, когато ще бъде погълнат от Ауди. Но според Биното, подобрение трябва да се направи още тази година, а не да се чака да дойде Ауди и да оправи всичко с вълшебна пръчка.
Drop your best dad jokes for Nico below 👇🤣 pic.twitter.com/MnRcaI7CcO
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) January 22, 2025