Нико Хюлкенберг е все по-близо до нов договор с Хаас. Според германски източници, 35-годишният състезател ще удължи споразумение си с американски отбор съвсем скоро. Не се изключва възможността това да се случи по време на състезателния уикенд в Унгария.
Хюлкенберг се завърна в F1 на пълен работен ден след с екипа на Хаас. Германският ветеран прекара последните няколко сезона като резервен пилот на Рейсинг Пойнт/Астън Мартин. Въпреки отсъствието си, Хюлкенберг направи страхотно впечатление в екипа на Джийн Хаас. Германецът често пъти е по-бърз от съотборника си Кевин Магнусен какво в квалификациите, така и в състезанията
Хюлкенберг подписа едногодишен договор с Хаас. Директорът на тима Гюнтер Щайнер заяви, че доброто представяне на германеца досега през 2023 г. означава, че предстои удължаване на неговото споразумение. Щайнер намекна, че това ще се случи преди лятната пауза през август.
„[По новия договор] ще се работи скоро. [Собственикът на екипа] Джийн Хаас ще бъде в бокса по време на състезанията в Белгия и Унгария“, сподели Щайнер пред германска медия.
„Вече говорихме за договора, но е по-добре да го направим лично, отколкото по телефона или чрез видео разговор. Новото споразумение няма да закъснее. То идва и се надяваме да го сключим възможно най-скоро и да обявим това публично“, добави шефът на Хаас. По време на уикенда в Канада той каза, че се очаква екипът да не променя пилотския си състав за 2024 г.
Щайнер е бил изненадан от бързата адаптация на Хюлкенберг. Германецът записа само 4 участия в F1 в периода 2020-2022 г.
„Не очаквах Нико веднага да бъде в толкова добра форма. Той не беше пилот на пълен работен ден от три години. Въпреки това той дойде тук и веднага блесна. Знаехме, че той е добър, но очаквахме веднага да бъде в толкова добра форма.“
„Той има добри отношения с всички в отбора на Хаас. Той е много в добър в това да обяснява какво иска. Хубаво е да го видим как се представя и как се състезава на пистата“, завърши Гюнтер Щайнер.
Междувременно Хюлкенберг обясни какви са очакванията му от предстоящата Гран при на Унгария. Пилотът на Хаас има девет участия на Хунгароринг, като най-доброто му класиране е 6-то място от 2010 г.
„Това определено е място, на което съм развълнуван да се състезавам. Обикновено Унгария беше последното състезание преди лятното спиране, така че тази година е малко по-различно заради наличието на Спа след това“, каза Хюлкенберг.
„Тук обикновено е доста горещо. Това също е физическа Гран При, но пък обиколката е забавна обиколка и интензивна, особено в средния сектор, в който има поредица от завоя. Затова намирането на правилния баланс е от ключово значение“, добави състезателят на Хаас.
There’s little rest for the drivers on a lap of Hungaroring, but Nico doesn’t mind 🇭🇺
His weekend Q&A is here ➡️ https://t.co/4FhJHnpmHE#HaasF1 #HungarianGP pic.twitter.com/4SBDkzM6nC
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 19, 2023
Другият пилот на Хаас Кевин Магнусен има две класирания в топ 10 на пистата край Будапеща. Датчанинът се надява трасето да пасва добре на неговия автомобил, което на свой ред да му позволи да се бори за място в челната десетка.
„Гран при на Унгария винаги е добро състезание- пистата е тясна и малко криволичеща. Тук изпреварванията са много трудни. Това на свой ред поставя по-голям акцент върху квалификациите, така че съботата винаги е много вълнуваща в Унгария. Обикновено това е последното състезание преди лятната пауза, но не и тази година. Очаквам с нетърпение да отида там и се надявам, че можем да бъдем конкурентоспособни“, обясни Магнусен. Състезателят на Хаас стана баща за втори път преди няколко дни.
A dad to two! Congratulations Kevin and Louise on the birth of your second daughter, Agnes ❤️ pic.twitter.com/YarBibPo7A
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 18, 2023