Хаас най-вероятно няма да променя пилотския си състав за 2024 г. Това намекна Гюнтер Щайнер. 58-годишният специалист каза, че отборът е доволен от представянето на Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг, заради което не вижда причини да не ги запази за още една година.
Хаас разполага с изключително опитен пилотски състав. Базираният в Банбъри тим разчита на Кевин Магнусен. Датчанинът кара петата си кампания в Хаас. Магнусен беше част от екипа от 2017 до 2020 г. След това той изненадващо се върна малко преди началото на сезон 2022 на мястото на Никита Мазепин
Магнусен направи страхотно впечатление през миналогодишната кампания. 30-годишният състезател спечели повече от точките за Хаас и записа пето място в откриващия старт в Бахрейн. Той също така завърши пред тогавашния си съотборник Мик Шумахер и имаше основна заслуга за осмото място на Хаас при конструкторите. Магнусен също така многократно е казвал, че иска да остане в отбора на Джийнс Хаас още няколко години.
Другият пилот на Хаас е Нико Хюлкенберг. Германският ветеран замени освободения след края на сезон 2022 Мик Шумахер. Хюлеберг прекара последните три кампании като резервен състезатели на Рейсинг Пойнт/Астън Мартин. Макар да не бе част от спорта в толкова дълъг период, Хюлкенберг показа отлична скорост, особено по време на квалификациите. До момента германецът има актив от 6 точки, което е тройно повече от тези на Магнусен.
Щайнер бе попитан дали възнамерява да прави промени в пилотския състав на Хаас за догодина. Той отвърна, че е доволен от настоящата двойка състезатели и се надява да ги запази в близко бъдеще. Щайнер добави, че от Хаас са доволни и от продължаващото техническо партньорство с Ферари.
„От гледна точка на пазара на пилоти мисля, че сме в момент, в който сме доста доволни от това, което имаме“, сподели Щайнер.
„Очевидно искаме да обявим пилотите си за сезон 2024 възможно най-скоро. Така няма да се налага да се мотаем като миналата година и да ви казваме, че това ще е следващото състезание, а след това да отлагаме отново и отново“, продължи Щайнер. „Що се отнася до Ферари, смятам, че в краткосрочен и средносрочен план няма смисъл да се правят промени. Това, че имате година като тази, не означава, че веднага трябва да преминем към някой производител.“
Хаас имаше трудно начало на рейс уикенда в Канада. Американският екип загуби Нико Хюленберг в началото на FP2. 35-годишният състезател спря на пистата заради повреда в двигателя с вътрешно горене и остана 20-ти след края на сесията
„Денят беше много смущаващ за всички, особено в FP1, където направихме само една обиколка. След това се появиха технически проблеми, които ни компрометираха. FP2 също не продължи много дълго- направих една обиколка. След това започнах втората, когато се повреди двигателя с вътрешно горене. Това очевидно не е идеално за останалата част от уикенда, но както и да е. Ще видим какво е направил другият автомобил, ще се опитаме да се поучим от това и да се представим на ниво през днешния ден“, каза Хюлкенберг.
Другият пилот на Хаас даде 12-то време във втората свободна тренировка в Монреал.
„Вчерашният ден беше прекъснат от различни неща и в двете тренировки заради времето и проблемите с колата на Нико. Все пак свършихме повечето неща. Получихме няколко пробега с ниско и високо съдържание на гориво и използвахме и двете смеси за сух асфалт. Макар да имаше прекъсване, ние получихме всичко, което искахме, и изглеждаше добре. Днес ще имаме повече дъжд, така че квалификацията ще бъде вълнуваща“, заяви Магнусен.
It’s an umbrellas up kinda day in Montreal 🌧️☔️#HaasF1 #CanadianGP pic.twitter.com/XVqpY4yd4F
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) June 17, 2023