Нико Хюлкенберг призна, че през лятото е възродил желанието си отново да бъде титулярен пилот в F1. Това го е накарало да се свърже с отбора на Хаас и да започне преговори за завръщане на стартовата решетка в световния шампионат.
Хюлкенберг записа последния си пълен сезон в F1 през 2019 г. Германецът бе освободен от тогавашния екип на Рено за сметка на Естебан Окон. Оттогава той е в ролята на резервен пилот за Рейсинг Пойнт/Астън Мартин. Хюлкенберг участва в три старта през сезон 2020 на мястото на Серхио Перес и Ланс Строл. 35-годишният състезател впечатли с представянето си, но въпреки това така и не намери обратен път към грида. След като не участва в нито един старт през миналата година, Хюлкенберг замести Фетел в Бахрейн и Саудитска Арабия. Така стремежът на германеца отново да бъде титулярен пилот в F1 ставаше все по-голям.
През лятото той започна активни предговори с Хаас. Американският отбор определено не бе доволен от представянето на Мик Шумахер и в крайна сметка реши да не удължи договора на бившия шампион от F2. Това позволи на Хюлкенберг да подпише с тима на Джийн Хаас и отново да бъде титулярен пилот в F1.
„След края на 2019 г. останах без титулярно място в F1. Тогава имах известна дистанция и си взех малко почивка“, каза Хюлкенберг.
„През 2021 г. не се случи нищо особено. Дори в началото на тази година не се стресирах и не мислех много за това. Но когато наближи лятото, отново се зароди в мен чувството, че искам да се върна в F1. Когато видях действието и вълнението от началото на тази година, вече имах желание да се състезавам отново. След това започнаха дискусиите с Хаас“, добави германецът.
Макар да се наслаждаваше на живота извън F1 когато дискусиите с Хаас се засилиха, Хюлкенберг получи мотивация да се върне в битката. Германецът отново е изразил желание да „рита задници.“
„То някак си се прокрадна отново. Честно казано отново имах желанието да се върна на стартовата решетка, да се състезавам, да ритам задници и да съм титулярен пилот. Всъщност нямаше никакъв страх.“
Хюлкенберг започна работа с новия си отбор и участва в следсезонните изпитания на пистата Яс Марина. Това бе първо участие за германеца с болид от F1 от месец август. Тогава той участва в тестовете на Пирели на пистата Хунгароринг.
През първите четири часа той направи само 27 обиколки заради механичен проблем, който го принуди да спре на пистата. В края на деня германецът направи 110 обиколки зад волана на Хаас VF-22. Той призна, че новото поколение болиди са много по-физически натоварващи.
„Чувствам боли както във врата, така и в тялото“, каза Хюлкенберг. Честно казано натоварих доста седалищните си мускули“, призна Хюлкенберг.
„Беше трудно и тежко. Към края на деня почувствах и известна човешка деградация. Но честно казано това можеше да се очаква.“
Пилотът на Хаас смята, че се е справил по-добре от очакваното през вчерашния ден. Сега той ще се съсредоточи върху подобряването на физическата си подготовка преди зимните тестове в Бахрейн.
„Очевидно е хубаво отново да се завърна зад волана. Той ти напомня и показва интензивността на тези автомобили. След това добавяш състезанията и конкуренцията. Всъщност това отново е друга история. Лично аз имам план и знам какво трябва да направя до началото на предсезонните тестове“, завърши Нико Хюлкенберг.
Day 1️⃣ for Hulk in the car! #HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/jRqTUxwOrr
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 22, 2022