Начало Автомобили Hyundai IONIQ – голяма стъпка напред в електрификацията

Hyundai IONIQ – голяма стъпка напред в електрификацията

112
0
Hyundai IONIQ

На специално организираното за журналисти Еко рали HYUNDAI IONIQ, бяха демонстрирани възможностите на трите варианта на модела HYUNDAI IONIQ. Ралито се проведе по правила, специфични за еко рали, и премина по трасе София – Драгалевци – Бистрица – Железница – Ковачевци – Поповяне – Самоков – Боровец.

Състезателите следвахме трасето със специално създадена пътна книга, а безкомпромисни съдии засичаха времето ни и следяха за всички нарушения. Средната скорост, с която трябваше да изминем трасето, бе 32,96 км/ч за първия етап и 28.38 км/ч за втория етап. Като участник в импровизираното рали не се представих добре, но мисля, че с IONIQ, Hyundai прави голяма стъпка напред в електрификацията.

Това е първият модел в света, който предлага три електрифицирани задвижвания, IONIQ ще направи мобилността с ниски и до нулеви нива на емисии достъпна за всички. Hyundai Motor разчитат на безкомпромисен дизайн и пътно поведение, съчетани с най-новите технологии за комуникации и безопасност.

Двата модела IONIQ Hybrid/Plug-in са оборудвани с новия двигател Kappa 1.6 GDI – бензинов с директно впръскване, четирицилиндров, с водещ в класа си топлинен коефициент на полезно действие от 40%, с мощност от 105 к.с. и въртящ момент от 147 Nm, проектиран за хибридното приложение, като е комбиниран с предавателна кутия с директна реакция, плавно превключване, 6 скорости и двоен съединител, което отличава IONIQ от неговите конкуренти с усещането за по-динамично шофиране.

Използваният електрически двигател дава възможност за чисто електрическо задвижване и осигурява въртящ момент моментално, което в съчетание с шасито със задно многозвенно окачване значително подобрява динамиката на управление.

Електрическият двигател на IONIQ Hybrid осигурява мощност от 43,5 к.с. и въртящ момент от 170 Nm, като се захранва от литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет от 1,56 kWh. В комбинация с двигателя 1.6-GDI, IONIQ Hybrid предлага изходна мощност на системата от 141 к.с. и въртящ момент от 265 Nm, като се ускорява до максимална скорост от 185 km/h, с малки целеви емисии на CO2 до 79 g/km или по-ниски.

IONIQ Plug-in може надеждно да разчита на чисто електрическо задвижване с обхват над 60 километра с използване на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет от 8,9 kWh. Електрическият двигател с мощност от 61 к.с. заедно с двигателя 1.6 GDI предлагат емисии на CO2, по-ниски от 32 g/km.

IONIQ Electric предлага напълно електрическо задвижване с използване на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет от 28 kWh за максимален обхват над 250 километра. Моментално достъпният максимален въртящ момент от 295 Nm се осигурява от електрически двигател с максимална мощност от 120 к.с. чрез безстепенна редукторна предавателна кутия, като ускорява автомобила до 165 km/h.

На пътниците в автомобилите от серията IONIQ се предлагат най-съвременните функции за комуникации, като Apple CarPlay, услуги TomTom live и безжично зареждане на вашия смартфон (Qi стандарт) за поддържане на постоянно зареждане.

Пълният пакет за безопасност, който включва Autonomous Emergency Braking (автономна система за аварийно спиране), Lane Keep Assist System (система за подпомагане на поддържането на лентата), Blind Spot Detection (индикация за автомобил в мъртвата зона), Rear Cross Traffic Alert (предупреждение за трафик отзад), Smart Cruise Control (интелигентен круиз контрол) и общо 7 въздушни възглавници, осигурява високи равнища на безопасност както за водачите, така и за пътниците.

Използвайки функциите Blind Spot Detection (индикация за автомобил в мъртвата зона), Lane Change Assist (за подпомагане на смяната на лентата) и Rear Cross Traffic Alert (предупреждение за трафик отзад), Hyundai IONIQ предупреждава водача за околните автомобили, пътници или други обекти.

Системите Lane Departure Warning System за предупреждение при напускане на лентата и Lane Keeping Assist System за подпомагане на поддържането на лентата се използват, за да предупреждават водача за заплахи при движение на автомобила със скорост над 60 km/h, като следят за позицията на превозното средство.

Системите LDWS/LKAS подават звукова аларма, когато автомобилът пресича пътни линии, като последната включва и корекции на управлението за безопасно връщане на IONIQ в линията.

Системата Autonomous Emergency Braking (автономна система за аварийно спиране) предупреждава водачите за аварийни ситуации, като при необходимост спира автономно. След като първоначално предупреждава водача с визуален и акустичен сигнал, системата управлява спирачката в съответствие със степента на опасност от сблъскване и прилага максималната спирачна сила точно преди момента на сблъскването. Когато пред автомобила бъде открито превозно средство или пешеходец, системата се активира, като действа при скорости от 10 km/h или по-високи и намалява до минимум щетите, ако не съществува възможност сблъскването да бъде предотвратено.

Smart Cruise Control (интелигентният круиз контрол) позволява поддържане на постоянна скорост и разстояние до предното превозно средство, без да се натискат педалите за ускоряване или спиране. IONIQ Electric прави още една стъпка, като предоставя Advanced Smart Cruise Control (усъвършенстван интелигентен круиз контрол), който поддържа и интелигентна функция за автоматично спиране. Системата за следене на налягането в гумите (Tyre Pressure Monitoring System) гарантира, че гумите винаги са подходящо напомпани.

 

Цените в България на IONIQ:

IONIQ Hybrid: от 49 990 лв. с ДДС до 59 990 лв. с ДДС

IONIQ Plug-in: от 61 990 лв. с ДДС до 71 990 лв. с ДДС

IONIQ Electric: от 65 990 лв. с ДДС до 75 990 лв. с ДДС