Hyundai Motor ще участва с три автомобила в емблематичното състезание „24 часа на Нюрбургринг“, което ще се проведе от 27 до 29 май. Участието е част от разработването на високодинамичния, вдъхновен от моторните спортове под-бранд „N“ на компанията. Hyundai Motor ще се състезава с два модела, базирани на серийни автомобили, i30 1.6 Turbo (#133) и Veloster (#134), и прототипа i30 2.0 Turbo.
Моделът i30 1.6 Turbo ще се фокусира върху отстояване на победата в своя клас от 2015 г., докато прототипът i30 2.0 Turbo (#102) ще се концентрира върху по-доброто разбиране на технологиите за постигане на високи показатели, което е в основата на бъдещите високодинамични модели от под-бранда „N“ на Hyundai Motor. На модела i30 2.0 Turbo предстои да се справи с трудната писта в Германия в интензивен тест на новия, фокусиран върху динамиката, силов агрегат.
„Състезанието „24 часа на Нюрбургринг“ осигурява идеалния тестови полигон за разработването на нашия вдъхновен от моторните спортове под-бранд „N“ и съществена част от характера на нашия „роден в Намянг, усъвършенстван в Нюрбургринг“ динамичен автомобил. Вдъхновението от технологиите и опитът, придобит в тези екстремни изпитвания, ще ускорят разработването на нашите високодинамични, забавни за шофиране модели N“, каза Албърт Биърман, Ръководител Изпитване и разработване на високодинамични автомобили в Hyundai Motor.
Около 40% в прототипния автомобил i30 2.0 Turbo са нови – това са новоразработен двигател плюс усъвършенствани трансмисия, окачване, амортисьори, както и подобрения в други области като колела, управление от волана, по-широки калници и функциите за безопасност, които са задължителни в автомобилните състезания.
През септември 2015 г. Hyundai Motor представи перспективата пред бъдещите динамични модели от под-бранда „N“, фокусирани върху осигуряването на максимално удоволствие от шофирането за истинските автомобилни ентусиасти. С тази цел пред себе си и като част от програмата „роден в Намянг, усъвършенстван в Нюрбургринг“, развойните инженери и техници в продължение на няколко години извършват „ускорени изпитвания по издръжливост“ със серийните автомобили, а сега използват Нюрбургринг също за интензивен тунинг на високодинамичните автомобили „N“.
Прототипът, който ще се състезава на Нюрбургринг, е създаден за Hyundai Motor от дизайнери на състезателни автомобили и дилъра на Hyundai – Schumann. Другите два състезателни автомобила на Hyundai Motor, които вече са се състезавали, са също проектирани и създадени от отдела за моторни спортове на Schumann.
По време на състезанието „24 часа на Нюрбургринг“ Hyundai Motor Germany ще управлява „Hyundai N Fan Arena“ на пистата Брюнхен с гигантски екран, който излъчва състезанието на живо. Hyundai Motor Germany ще осигурява пакети за феновете, съдържащи столове, шапки и купони за кафе. Феновете ще участват и в томбола, за да спечелят i30 Turbo, който ще бъде голямата награда.
Hyundai Motor има собствен изпитателен център от 3 600 кв. м на Нюрбургринг, който се управлява от Техническия център на Hyundai Motor Europe. Техническият екип, разположен в Германия, се възползва от Нордшлайфе, състояща се от 73 завоя, наклони до 17% и разлики в надморската височина от около 300 метра, за да извърши множество взискателни изпитвания. „Ускорените изпитвания по издръжливост“ се състоят от 480 обиколки на Нордшлайфе (10 000 км), изпълнени в процеса на курса за само няколко седмици. Интензивността на изпитванията симулира повече от 150 000 км в типичен ежедневен трафик.
Автомобилите, състезаващи се в „24 часа на Нюрбургринг“, ще завършат 150 обиколки на 25,4-километровата писта – или общо 4 250 км изключително изтощително шофиране. Hyundai i30 2,0T ще бъде шофиран от един от тестовите пилоти, които извършват и тестовете за издръжливост на Hyundai Motor на Нордшлайфе: Бруно Бойлен. Той ще се сменя зад волана със специалиста по Нордшлайфе Майкъл Борер, както и с Александър Копен и Рори Пентинен.
Докато екипът на Hyundai Motor се стреми към постигане на силен резултат, основният фокус пред прототипа е да събере опит в автомобилните състезания, за да подобри бъдещото серийно производство на динамичните автомобили от под-бранда „N“.