Една година след основаването си, състезателният отдел за i20 R5 предаде първият автомобил от новото поколение i20 R5, поръчан от частен екип. Колата бе предадена в представителството на Hyundai Motorsport в Алценау, Германия.
Събитието беше много важно за отдела, отговарящ за новата машина, като започна с последните тестове на i20 R5 в края на август и хомологацията на автомобила. Това се извършваше успоредно с изграждането на трето и четвърто шаси за i20 R5. По-важното е, че това са първите автомобили, разработени специално за клиент, като така програмата преминава от разработване и тестове към производство. Водещият екип от Hyundai Motorsport, включително директорът Мишел Нандан и Андреа Адамо – ръководител на състезателния отдел, бяха част от церемонията по предаването на колата на първия клиент. От страна на получателя беше Лука Мурдоло, мениджър на италианския частен отбор получаващ първия състезателен автомобил. Заедно с колегите си, той имаше възможността да говори с инженерите и механиците, работили по i20 R5 през последните дванадесет месеца.
Подкрепата от състезателния отдел за клиенти на Hyundai Motorsport ще продължи и преди дебюта на машината в Тур дьо Корс – рали „Франция”. Фабио Андолфи ще може и да тества автомобила. По време на теста, така и на самото рали, екипът на Андолфи ще може да разчита на експертен инженер от Hyundai Motorsport.
Въпреки, че производството на i20 R5 вече е факт, а заявките са пълни до началото на 2017 г., състезателният отдел ще прави още тестове в края на тази седмица. Отборът, заедно с Кевин Абринг и Себ Маршал, ще направи еднодневна подготовка по трасетата на острова, преди старта на Обиколката на Корсика. Абринг и Маршал, които са участвали в почти всички 5000 км тестове до сега, ще направят трети пореден старт на ралито.
Мениджърът Андреа Адамо споделя: “За да постигнем трудните цели, които сме си поставили в програмата с i20 R5, сме преминали през много важни стъпки за кратък период от време. Въпреки това, доставката на първата завършена машина до наши клиенти несъмнено е най-важният момент за нас. Това е период, в който състезателният екип на компанията започва наистина да защитава името си и да произвежда автомобили за частни собственици, разширявайки присъствието на Hyundai в ралита извън WRC. Сега сме само на седмица от първото истинско състезание за i20 R5 – рали „Франция”. Този уикенд също е друг забележителен момент за проекта, тъй като продължаваме да работим с нови клиенти и сме сигурни, че предстоят още много такива.”
Общо три автомобила от Новото поколение i20 R5 ще стартират в Обиколката на Корсика. Кевин Абринг и Себ Маршал ще се състезават във WRC2 с логото на Hyundai Motorsport. Отборите на клиентите ще стартират както следва – Андолфи (#86) и за Стефан Саразен (#83).