Начало Автомобилни новини Hyundai Nexo с горивна клетка: 650 км пробег след 5 минути зареждане

Hyundai Nexo с горивна клетка: 650 км пробег след 5 минути зареждане

Hyundai Nexo

Hyundai представя второто поколение на SUV автомобила Nexo с водородна горивна клетка. Той предлага повече пространство, повече комфорт и по-дълъг пробег.

На изложението Seoul Mobility Show 2025 в Южна Корея Hyundai представи второто поколение на SUV модела с горивна клетка Nexo. Той може да се похвали с напълно нов дизайн и значително модернизирана технология за задвижване с водород.

Nexo със стоманена визия

Следвайки студията Initium от октомври 2024 г., новият Nexo се отличава със свежия дизайнерски език на Hyundai „Art of Steel“. Той има за идея да отрази здравината на стоманата но и нейната податливост на формуване. Съответно Nexo има ъгловат дизайн. Ярките линии и солидните структури придават на модела външен вид на здравеняк. Извитата задна странична част създава впечатление за сила. Хоризонталните жлебове по вратите и облицовката по цялата дължина подчертават издръжливостта на автомобила. Предната част се характеризира с нови пикселни LED фарове. Дъното на автомобила е изцяло облицовано. На някои пазари камери заменят конвенционалните странични огледала. Като цяло дизайнът цели да внушава идеята за приключения.

Новият Nexo е по-дълъг, по-широк и по-висок от своя предшественик (4,75 x 1,87 x 1,64 м, междуосие 2790 мм). Поради това той предлага и повече пространство за пътниците и багажа. Багажникът побира 993 литра (измерени по SEA) и може да бъде увеличен до 1719 литра чрез сгъване на задната седалка. Предните пътници биват глезени с отморяващи седалки с облегалки за краката. Задните седалки са вентилирани и ъгълът на облегалката може да се регулира. В интериора са използвани и много рециклирани материали или устойчиво произведени суровини.

Арматурното табло е оборудвано с извит дисплей, който съчетава 12,3-инчов цифров комбиниран уред и 12,3-инчов екран на инфо-развлекателната система. Тя поддържа софтуерни актуализации по въздуха (OTA) и гласово разпознаване с изкуствен интелект. Системата свързва безжично чрез Apple CarPlay и Android Auto смартфони, които се зареждат индуктивно в централната конзола. Bang&Olufsen допринасят с първокласна звукова система с до 14 високоговорителя. Като допълнителен индикатор служи 12-инчовият head-up дисплей, който прожектира информацията си върху челното стъкло.

Задвижването с горивна клетка става по-мощно

Централно място в Nexo обаче заема задвижването с горивна клетка. Hyundai се е фокусирал върху системата с горивни клетки и силовата електроника, за да увеличи мощността и динамиката. Общата мощност се увеличава от 135 на 190 kW. Мощността на батерията се удвоява от 40 на 80 kW, а капацитетът ѝ е 2,64 kWh. Горивната клетка с мощност 110 kW също е оптимизирана – за работа при много ниски температури и повишена издръжливост. Електромоторът, монтиран на предния мост, е с мощност 150 kW и 350 Nm въртящ момент. Nexo може да съхранява около 163 литра или до 6,7 кг водород в трите си водородни резервоара. Според корейските стандарти с това гориво е възможен пробег до 654 километра. Презареждането би трябвало да отнема едва пет минути. Обявеното време за ускорение от нула до 100 км/ч е 7,8 секунди; максималната скорост на автомобила е 179 км/ч. Освен това Nexo може да тегли до 1000 килограма и да захранва външни устройства с помощта на функцията VTL.

Множество асистенти

Nexo е богато оборудван с асистенти. Круиз контролът с функция за пълно спиране работи адаптивно и е базиран на навигацията. Има и асистент за напречен трафик, предупреждение за мъртва зона, 360-градусов мониторинг, асистент за вниманието на водача, асистент за излизане от автомобила, асистент за магистрала, асистент за аварийно спиране, асистент за паркиране, предупреждение за напускане на лентата и асистент за спазване на лентата.

За момента няма изявления от Hyundai относно цените и пазарния старт на новия Nexo в Европа.