Според докладът на Automotive News Data Centre, корейската компания, заедно с дъщерната си фирма Kia се нарежда на четвърто място след Toyota, GM и Volkswagen, като измества от Ford от досегашната му позиция. Докладът обхваща обема на продажбите по света за първите 6 месеца на 2009 г. Резултатът се дължи на факта, че са продадени 8000 автомобила повече през първата половина на 2009 г.
Всичко това се случва на фона на икономическата криза, която обаче не засяга в толкова голяма степен Hyundai, колкото някои от останалите производители, заради навреме отчетената и нарастваща нужда от малки и средно големи автомобили, както на световно ниво, така и в България.
Доказателство за това е i30 най-бързо продаваният модел в Европа в историята на марката, в модификацията blue drive, който от няколко месеца се предлага в България. Неговото огромно предимство е start/stop системата която притежава, изключително подходяща за градския трафик и намаляваща консумацията на гориво с до 15%. Моделът се предлага с 1,4 л. и 1,6 л. бензинов двигател, а от септември със системата ще може да се оборудва и динамичния 1,6 турбо-дизелов двигател. Освен това в момента i30 blue drive е със специална цена, а най-същественото му предимство е възможността да ползва данъчен кредит без промяна на броя на седящите места, независимо дали е във вариант хечбек или комби.
На световно ниво компанията ще продължи да обновява своята гама, като през 2010 г. в продажба ще е новият модел на Tucson и фейслифта на емблематичния в България и най-продаван в своя клас за три поредни години Santa Fe. Тези два модела ще бъдат представени само след месец на изложението във Франкфурт, а скоро след това ще бъдат налични и в България. В допълнение догодина ще бъдат представени ново малко купе и автомобил в класа MPV. Всички тези модели, ще играят ключова роля в развитието и успешния ход на марката в близко бъдеще.