Начало WRC News Хюндай финализира пилотския си състав за сезон 2024 в WRC

Хюндай финализира пилотския си състав за сезон 2024 в WRC

1101
0
Хюндай WRC
снимка, Хюндай

Хюндай финализира пилотския си състав за сезон 2024 в WRC. Южнокорейският производител ще разчита и на Дани Сордо и Андреас Микелсен. Двамата се присъединяват към останалите състезатели на Хюндай Тиери Нювил, От Танак и Есапека Лапи.

Хюндай стана вторият производител, който финализира състава си за следващия сезон в WRC. В края на миналия месец Тойота потвърди, че запазва пилотите си догодина. Единствената промяна е, че двукратният световен шампион Кале Рованпера ще кара с ограничена програма. Младият финландец няма да се бори за първенството през следващия сезон. Рованпера се завръща на пълен работен ден от 2025 г. нататък, след като подписа нов многогодишен договор с Тойота

По-рано тази година Хюндай обяви, че Танак се завръща в тима след едногодишно отсъствие. Естонецът прекара сезон 2023 в М-Спорт Форд. Танак в крайна сметка реши да напусне тима на Малкълм Уилсън, тъй като бе крайно недоволен от честите технически проблеми с автомобила Форд Пума Rally1. Световният шампион от 2019 г. също така бе доста впечатлен от последните структурни промени в Хюндай.

Към него се присъединяват Нювил и Лапи. Белгиецът ще започне 11-та поредна кампания с Хюндай, в която се надява да се бори за титлата. В същото време Лапи остава част от редиците на марката, но ще кара с частична програма.

Днес Хюндай обяви последните двама пилоти, на които ще разчита догодина. Това са Дани Сордо и Андреас Микелсен. Двамата ще делят третата кола i20 N Rally1 заедно с Лапи. Това ще бъде втори период за Микелсен с Хюндай. Преди това норвежецът караше за тима в периода 2017-2019 г. По този начин екипът ще има изключително силен състав за следващия сезон. В него влизат състезатели, които са печелили поне един старт в WRC.

„Щастливи сме да потвърдим последните елементи на нашия опитен и талантлив WRC екипаж за 2024 г. Комбинацията от Есапека, Дани и Андреас ще ни даде възможност да предложим най-добрия отбор за всяко състезание и да се борим за титлата заедно с Тиери и От“, сподели Сирил Абитебул.

„През последните десет години Дани допринесе изключително много за отбора. Това се отнася както за скоростните отсечки, така и във фабриката. Затова че сме много щастливи, че ще продължи да работи с нас и през следващия сезон. Също така е вълнуващо, че Андреас се завръща в нашия отбор, тъй като той носи със себе си доказани успехи и много опит, които ще ни бъдат от полза както в WRC, така и в Rally2“, добави директорът на Хюндай.

Микелсен коментира завръщането си в семейството на Хюндай. Норвежецът спечели титлата в WRC2 през сезоните 2021 и 2023 с автомобил на Шкода. Сега той най-накрая отново получи шанс да кара в най-високото ниво на световния рали шампионат

„Много съм развълнуван, че ще се върна във висшата категория на ралитата с Хюндай Моторспорт. Искам да им благодаря, че ми се довериха. Ще дам максимума от себе си, за да помогна за постигането на високите цели, които ще бъдат поставени за сезон 2024“, каза Микелсен.

„Много съм щастлив, че оставам в Хюндай Моторспорт за още един сезон, за да помогна на отбора да постигне целите си за 2024 г. Вече повече от десет години съм част от семейството в Алценау и се наслаждавам на празненствата за спечелване на титлата през 2019 и 2020 г. Сега направя всичко възможно, за да помогна на отбора да се върне на върха“, коментира Сордо.

Междувременно М-Спорт Форд все още не е обявил пилотите си за 2024 г. Очаква се екипът на Малкълм Уилсън да продължи да разчита на Пиер-Луи Лубе. Сред потенциалните съотборници на французина са Теему Сунинин, Емил Линдхолм, Оливър Солберг и др.