Начало Други Хюндай може да се присъедини към WEC и IMSA през 2026 г.

Хюндай може да се присъедини към WEC и IMSA през 2026 г.

78
0
Хюндай Моторспорт
Хюндай Моторспорт, снимка Хюндай

Хюндай може да се присъедини към WEC и IMSA през 2026 г. Според различни източници, южнокорейският производител обмисля програма в най-високото на състезанията за издръжливост. Очаква се скоро да стане ясно дали Хюндай ще създаде прототип според правилата на клас LMDh.

Хюндай се очертава като следващия кандидат за присъединяване към най-високия клас прототипи в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC) и американския му еквивалент IMSA. Предполага, че южнокорейският автомобилен производител е близо до даването на зелена светлина за програмата

Многобройни източници разкриха, че Хюндай който вероятно ще работи под луксозната марка Genesis в Северна Америка. Има вероятност производителят да дебютира още през сезон 2026 г. в WEC и IMSA с автомобил от клас LMDh.

Говори се, че Хюндай може да работи заедно с Чип Ганаси Рейсинг. Американският отбор се разделя с Кадила в края на тази година. Въпреки това Ганаси изрази желание да продължи участието си в състезанията за издръжливост с друг производител.

Известно е, че президентът на Хюндай Моторспорт Сирил Абитебул е присъствал на тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман. Според доклад на Ауто Мотор Унд Шпорт, французинът е провел разговори с промоутъра на WEC ACO. Немското издание съобщава, че Хюндай вероятно ще си партнира с Далара или Орека по отношение на шасито. Двигателят пък ще бъде разработен заедно с Пипо Моторс ще доставя двигателя.

Слуховете за навлизане на Хюндай в редиците на LMDh датират още от 2020 г. Тогава беше обявена съвместната платформа на ACO и IMSA. Първоначално тимът Брайън Херта Аутоспорт бе свързван с програмата на южнокорейския производител. Това обаче така и не се случи.

Смята се, че решението на ФИА, ACO и IMSA да удължат регламентите за класовете Hypercar и GTP до 2029 г. е една от движещите сили за преоценка на участията на Хюндай в състезанията за прототипи от най-висок клас.

Наскоро президентът на IMSA Джон Дунън заяви, че е запознат с „няколко“ нови производители, които са започнали преговори за програми на LMDh през последните седмици.

Хюндай ще се присъедини към Акура, Алпин, Ламборгини, БМВ, Порше и Кадилак. Всички тези марки имат прототипи, построени според правилата на LMDh. В същото време в клас LMH участват прототипи на Ферари, Isotta Fraschini, Пежо и Тойота. Догодина към тях ще се присъедини и Астън Мартин

В началото на месеца се появи информация, че Хюндай проявява интерес и към F1. Но от друга страна, едно евентуално участие във Формула 1 би било прекалено скъпо и неоправдано. От друга страна, платформата на състезанията за издръжливост изглежда по-привлекателна заради по-малкото разходи и по-голямата конкуренция. Освен това, Хюндай ще може да се състезава в WEC и IMSA, ако разполага с прототип от клас LMDh.