Начало WRC News Хюндай все още не е решил кой ще кара третата кола през...

Хюндай все още не е решил кой ще кара третата кола през следващия сезон

14
0
Хюндай и WRC
снимка, Хюндай

Хюндай все още не е решил кой ще кара третата кола през следващия сезон. Марката очаква да финализира екипажите си до края на кампанията. Според повечето източници, Хюндай е много близо до привличането на Адриен Фурмо.

Хюндай не е определил пълния пилотски състав за следващия сезон. Миналия месец марката обяви удължаването на договорите на Тиери Нювил и От Танак. Двамата остават част от Хюндай за още един сезон.

Тази година южнокорейският производител разполага с трима пилоти, които си поделят последния i20 N Rally1. Това са многократните победители Дани Сордо, Есапека Лапи и Андреас Микелсен. Испанският ветеран се включи в тежките чакълени ралита като Португалия, Сардиния и Гърция. Лапи пък караше в Швеция, както в Кения, Латвия, Финландия и Чили. Същевременно Микелсен се включи в Монте Карло, Хърватска, Полша и Централна Европа. Норвежецът е известен с много силното си представяне на асфалт

Догодина Хюндай може да направи промяна в плановете си. Има голяма вероятност марката да наеме пилот, който да кара с пълен сезон, а не с ограничена програма.

По време на Централноевропейското рали Сирил Абитебул коментира темата пред Моторспорт: „Винаги сме по-близо до нещо. Има дискусии, които ще се превърнат в опции, а те ще се превърнат в решение. Все още не сме стигнали дотам.“

„Винаги можеш да мислиш за много неща, В момента планираме да участваме с три [автомобила догодина], но държим очите си отворени за всички възможности“, добави ръководителят на Хюндай в WRC.

Почти сигурно е, че Хюндай няма да задържи Лапи през следващия сезон. Финландецът спечели рали Швеция и записа втора победа в кариерата си. За нещастие, след това Лапи няма класиране в топ 10 и дори не финишира в Латвия и Чили. В момента Лапи е 12-ти във временното класиране.

В същото време Сордо може да прекрати активната си състезателна кариера. Испанецът е вече на 41 години и записва все по-малко участия в WRC. Има голяма вероятност Сордо да заеме някаква управленска длъжност в Хюндай, ако реши да прекрати кариерата си. Микелсен също може да си тръгне от Хюндай в края на сезона. Норвежецът все още не знае какво ще е бъдещето му в шампионата.

Хюндай не крие интереса към Адриен Фурмо. В момента младият французин кара за М-Спорт Форд и има четири подиума на сметката си. Наскоро той призна, че догодина ще бъде в Рали1, но не направи уточнение къде.

„Знаем, че ще е с автомобил от Рали1. Със сигурност има някои разсейващи фактори. Като пилот трябва да се научиш да живееш с тях“, обясни Фурмо.

Избирането на трети пилот ще бъде определено и от това колко дълъг ще бъде ангажимента на Хюндай в WRC. Марката е потвърдила участието си в шампионата до края на 2025 г. След това не се изключва намаляване на програмата или прехвърляне на частен тим, какъвто е случая с М-Спорт.