Начало WRC News Хюндай не е потвърдил дългосрочния си ангажимент към WRC

Хюндай не е потвърдил дългосрочния си ангажимент към WRC

200
0
Хюндай и WRC
снимка, Хюндай

Хюндай не е потвърдил дългосрочния си ангажимент към WRC. Корейският производител тепърва ще решава дали ще продължи участието си в шампионата след края на сезон 2025.

Бъдещето на Хюндай в световния рали шампионат след 2025 г. е неизвестно. Според Сирил Абитебул, решението за участието на марката в WRC трябва да бъде взето тепърва. Французинът намекна, че това е причината Тиери Нювил да подпише ново едногодишно споразумение. В края на миналата седмица стана ясно, че белгиецът и неговият съотборник От Танак остават част от Хюндай и през следващия сезон

Продължителността на договора на Нювил веднага породин спекулациите, че корейската марка се насочва към прекратяване на своята заводска програма в WRC през 2026 г.

Смята се, че Хюндай се подготвя за преминаване към състезанията за издръжливост през 2026 г. и по-специално WEC. Това поставя под съмнение дългосрочното бъдеще на марката в WRC. Това предизвика дискусия, че марката може да напусне изцяло WRC или да остане по-малко ангажирана в категорията. Има вероятност програмата на Хюндай да бъде ръководена от частен отбор. Подобно нещо правят М-Спорт и Форд след оттеглянето на изцяло заводския отбор на американците.

Абитебул избягваше да коментира бъдещето на Хюндай в WRC след 2025-та. Миналата седмица той заяви, че новият договор на Нювил не означава, че марката ще напусне WRC. Той обясни, че тепърва ще бъде взето решение по този въпрос

„2025-та е това, което можем да потвърдим сега. Това не означава, че той няма да има по-дългосрочен договор [Нювил] 2025 г. е това, за което можем да говорим в момента“, сподели Абитебул.

„Реалността е следната- първо, това е по-дългосрочен договор с Тиери, който има механизъм за опция за удължаване. Реалността е такава, че ние също трябва да разберем къде отиваме.“

„Преди няколко месеца ние [WRC] не вървяхме към хибридно задвижване. Имаше категории Rally1- и Rally2+. Наистина не знаем редица неща за следващата година. Говорим за това, че догодина ще въведем мерки за намаляване на разходите, за промяна на някои от спортните правила и на някои от форматите на уикендите. Но идва ли нещо от това?“

„В момента сме част от спорта и сме отдадени на това да печелим в него и използваме възможностите на жокера [хомологацията] по най-добрия възможен начин [за да подобрим автомобила i20 N Rally1 за 2025 г.] Ако го направим, не бихме искали бъде само за една година.“

„Нашата цел е да бъдем тук в продължение на много години. Имаме договор с Тиери, който отговаря на нашите очаквания. Това, което можем да потвърдим точно тук и сега, е, че партньорството между Хюндай и Тиери се удължава до 2025 г. Решението [относно бъдещето на Hyundai във WRC през 2026 г.] не е взето. Ще говорим за 2026 г. своевременно. Сега не е моментът. Време е да се съсредоточим върху 2024 и 2025 г. Трябват ни редица неща, за да бъдат официализирани плановете ни за 2026 г.“, каза още шефът на Хюндай.

Има предположения, че Хюндай няма да продължи да предлага i20 N през 2026 г., тъй като шосейният автомобил вече спрян от производство. Абитебул призна, че това ще бъде фактор за производителя едва когато се обсъжда новият технически правилник за 2027 г.

„Това ще стане фактор за 2027 г. Знаем, че i20 N вече е спрян от производство, така че можехме да се откажем в края на тази година“, обясни Абитебул.

„Със сигурност трябва да знаем първо посоката на спорта за 2027-ма, а също и какво означава това за нашата собствена вътрешна стратегия по отношение на продукта.“

„Твърде рано е да се говори за това нещо, но то върви в правилната посока. Нямам мандат да говоря за продукта на Хюндай. Това е и една от причините, поради които не можем да направим изявление за бъдещето. Трябва да сме наясно със собствения си продукт, но той не е фактор за 2026-та“, заключи президентът на Хюндай Моторспорт.

Вчера Хюндай спечели рали Акрополис благодарение на Тиери Нювил. Зад него финишираха неговите съотборници Дани Сордо и От Танак. По този начин южнокорейският производител записа втори троен успех в Гърция след този преди две години.