Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 И на Бърни ли му доскуча?

И на Бърни ли му доскуча?

47
0
Бърни Екълстоун,Фабиана Флоси

Бърни Екълстоун бе категоричен наскоро, че доминацията на Себастиан Фетел и Ред Бул във Формула 1 не влияе на негативно на телевизионните рейтинги на спорта. Това му твърдение обаче бе подложено на съмнение, след като управляващият търговските права на Гран при си тръгна вчера преди финала на Гран при на САЩ.

83-годишният англичанин напусна пистата до Остин с полицейски ескорт по време на 43-ата от общо 56 обиколки в надпреварата. Той обясни в изявлението си по повод тв-рейтингите, че Фетел е най-добрият в момента и хората искат да гледат, когато ще бъде победен. Самият пилот се засмя след финала, че на него не му е скучно, тъй като си има достатъчно работа в болида.

Надпреварата не бе особено вълнуваща, а след нея шефовете на Ферари и Ред Бул Стефано Доменикали и Кристиан Хорнер изразиха притеснение, че стартовете догодина могат да са скучни. Причината са гумите, тъй като от Пирели заплашиха, че ще са ултраконсервативни със спецификациите за 2014 г., ако не получат точни и ясни указания какво се иска от тях. Италианската компания имаше огромни проблеми тази година заради продуктите си. Спортният й директор Пол Хембри многократно повтаряше, че те са такива, каквито са ги поискали отборите, но това остана на заден план на фона на нелегалния тест с Мерцедес и инцидентите от Силвърстоун. При това положение доставчикът предпочита да играе на сигурно, отколкото отново да попадне под кръстосан огън.

Ще дискутираме ситуацията през следващите седмици, защото не може състезанията да се провеждат без каквото и да е вълнение. Сигурен съм, че Пирели ще намерят правилното решение, което е важно за спорта и за шоуто – заяви Доменикали.

Според Хорнер би било грешка да се стигне до там, че да се прави по едно спиране на надпревара. Той смята, че трябва да има баланс, както и че не бива Пирели да бъдат притискани, докато търсят подходящия компромис между износване и издръжливост.

В същото време обаче Рос Браун твърди, че вероятно през 2014-та ще се случват доста неща по време на стартовете, тъй като новите системи за задвижване няма да са на 100% издръжливи.

Затова не бих се тревожил прекалено, ако гумите са по-консервативни. Ако всичко в надпреварите се успокои, тогава може отново да разгледаме положението с тях. Но определено подозирам, че ще сме доста заети догодина – добави началникът на Мерцедес.

Екълстоун имаше сериозна роля в разправиите около гумите тази година. След Гран при на Испания например лично собственикът на Ред Бул Дитрих Матешиц се срещна с него на Каталуния, като двамата обсъдиха положението с продуктите на Пирели. Австрийският милиардер заяви, че Формула 1 не е спорт заради непрекъснатото пазене на гумите, а броени дни след виждането му с Бърни Пирели съобщиха, че ще ги променят. Това им намерение бе осуетено, докато не се стигна до Силвърстоун и след това спецификациите вече бяха различни.

Фетел пък вече има 8 поредни победи този сезон и в Бразилия може да подобри това постижение с девети успех. Организаторите на Интерлагос очакват достатъчно зрители да наблюдават последния старт от календара за 2013 г.

Ефектът върху феновете от това дали титлата е решена или не е малък – твърди промоутърът на Гран при на Бразилия Тамаш Рохони.

Броят зрители на Интерлагос в деня на надпреварата там е между 60 и 70 хиляди, независимо дали носителят на короната е ясен или не, допълни говорител от трасето.