Единствено като демонстрационна кола определи показания днес в Париж нов болид на Рено техническият директор на тима Ник Честър, който отговаря за работата по шасито.
– На тестовете ще покажем истинската кола – заяви инженерът и продължи, че постепенно ще бъдат изследвани новите крила и тяло, което е нормално за Формула 1.
Той определи миналогодишния болид на Лотус, който реално видяхме днес като Рено RS16, като една добра база за развитие. Обясни, че колата е имала добри основни характеристики, като управляемост и поведение на пистата, но не е била развивана изобщо в течение на предходния сезон:
– Ще се опитаме да пренесем тези характеристики и в бъдеще и да добавим и да развием колата като аеродинамика, която практически във втората половина на 2015 г. изобщо не бе променена. Вярваме, че имаме добра основна за развитие.
Главният технически директор на тима Боб Бел, който се върна в Енстън след като работи в Мерцедес, обясни от своя страна, че интегрирането на новата задвижваща система на Рено на мястото на Мерцедес от миналия сезон не е било лесен процес, но не е бил и толкова труден.
Специално за ClubS1 той разясни, че новата задвижваща система на французите ще бъде значително променена спрямо тази от миналия сезон, но няма да бъде копие на Мерцедес, чийто продукт той отлично познава.
– В модерната Формула 1 няма едно решение, което конкретно да може да копирате и да получите някакъв конкретен резултат – каза Бел. – Става дума по-скоро за общ подход, за обща философия на колата и двигателя, а те са различни при Рено и при Мерцедес.
Бел бе изключително предпазлив в прогнозите и заяви, че тимът ще смята за успех класиране на пето-шесто място при конструкторите, като се имат предвид всички протичащи в момента промени. Но това е един дълъг голям проект и промяната в правилата за 2017 г. ще е следващия голям шанс на Рено за успех.
На въпрос дали отново техническият екип ще бъде разделен на две, за да се работи паралелно по колите за 2016 и 2017 г. както бе преди, когато Бел работеше в екипа и бяха спечелени титлите с Фернандо Алонсо, англичанинът обясни, че сега няма да е точно така, но ще има звено за 2017 г., а силите ще са насочени към развитието през настоящия сезон.
Реми Тафен, който оглавява екипа за задвижващите системи, заяви от своя страна, че шансът за промяна в съотношението на силите във Формула 1 с добавянето на тръби към предпазните клапани, за които ClubS1 специално писа в последния си брой, е много малко вероятен. Според него дефицитът при Рено спрямо Мерцедес може и да е по-малък, но ще остане, но до две години тимът трябва да се върне на пътя на победите.
В тази връзка опитът и от участието във Формула Е може да се окаже много полезен. Шефът на тима на компанията във Формула Е Ален Прост заяви, че не изпитва ревност заради пренасочването на ресурси от Рено за завръщането и успеха във Формула 1.
– Не, не се притеснявам. Напротив, смятам, че една по-голяма ангажираност и изследвания на Рено, а и Инфинити, в областта на хибридните технологии само ще помогне и на нашата работа – заяви от своя страна Професорът.
Той обясни, че ще запази позицията си на посланик на Рено и подкрепи напълно решението на Карлос Гон и борда компанията да се върне във Формула 1 и така, най-общо казано, да увеличи популярността си в страни като Китай и Индия, защото в Европа Рено има огромни традиции, но на нови пазари състезанията само могат да помогнат за изграждане на подобен имидж.