Начало ТОП ID.7 – следващата стъпка в електрическа офанзива на Volkswagen

ID.7 – следващата стъпка в електрическа офанзива на Volkswagen

2425
0
Volkswagen ID.7, снимка Martin Meiners

Volkswagen представи новия ID.7 – първият глобален електрически модел на марката в горния сегмент на средния клас. В зависимост от размера на акумулаторната батерия се предвижда възможност за постигане на до 700 километра пробег с едно зареждане според изискванията на WLTP.

Превъзходните характеристики на задвижването, просторният интериор и технологични решения превръщат ID.7 в удобен седан за пътуване на дълги разстояния. Това е нов пазарен сегмент за моделната фамилия ID. Дългият почти пет метра нов модел предлага и  подобрена, фокусирана върху потребителя концепция за управление на функциите, в съчетание с високо качество на изпълнението и външния вид.

Премиерата на новия ID.7 на пазарите в Европа и Китай е планирано за тази година, а от 2024 година моделът ще се предлага и в Северна Америка.

„Новият седан предлага изключително високо ниво на комфорт и голям автономен пробег. Още към 2026 година ние ще бъдем в състояние да предложим най-богатата гама от модели с електрическо задвижване сред всички европейски автомобилни производители – от базовия модел за по-малко от 25 000 евро до ID.7 в качеството му на новия топмодел в моделната фамилия ID. Крайната ни цел е към 2030 да постигнем 80% дял на електромобилите в европейските продажби и от 2033 година Volkswagen да премине изцяло към производство на електрически автомобили в Европа.”

Томас Шефер, главен изпълнителен директор на Volkswagen Леки автомобили

ID.7 използва най-мощния и с най-висок въртящ момент електродвигател, прилаган в моделната фамилия Volkswagen ID.

Силовият агрегат е с максимална мощност 210 кВт (286 к.с.). Ще се използва във всички варианти на новия ID.7 независимо от избрания размер на акумулаторната батерия. Той е разработен съвместно с Volkswagen Group Components в Касел и се произвежда  в завода на компанията в  германския град.

Новата система за електрическо задвижване е оптимизирана с особен фокус върху повишаването на енергийната ефективност и понижаването на разхода на електроенергия. В зависимост от вида на акумулаторната батерия се предвижда постигането на автономен пробег (WLTP) до 700 километра. Ще се зарежда с мощност до около 200 кВт. По този начин ID.7 демонстрира своите изключителни възможности за преодоляване на дълги разстояния.

Каросерията на ID.7 с дължина от почти пет метра е с минимално въздушно съпротивление.

Линията на покрива се спуска елегантно назад в стил спортно купе. В зависимост от нивото на оборудване на автомобила допринася за постигането на отличен аеродинамичен коефициент от около 0,23. Дългото междуосие и късите надвеси на каросерията способстват за изключително обширно вътрешно пространство и високо ниво на комфорт за всички пътници.

Новата концепция на показанията и управлението

Новият ID.7 е първият модел на марката, при който е внедрена новата концепция на показанията и управлението на функциите на арматурното табло. С тази своя стъпка Volkswagen реагира на отзивите, получени от клиентите на марката с цел да подобри тяхното удобство в съответните области. Част от новата концепция са следните включени в стандартното оборудване елементи и системи:

− екран с диагонал 15-инча (38 сантиметра) на инфотейнмънт системата
− head-up дисплей с функция за добавена реалност АR (Аugmented Reality)
− нова концепция за управление на климатичната инсталация с включени в най-високото ниво от структурата на менютата на инфотейнмънт системата сензорни бутони и възможност за свободен избор на предпочитани директни бутони
− сензорен плъзгач с подсветка

Собствениците на ID.7 ще се радават на нови седаки с възможност за масаж и електрохроматично затъмняване на стъкления панорамен покрив. Голяма част от функциите ще могат да се управлява и чрез гласови команди с естествени фрази посредством новия гласов асистент IDA.

Усъвършенствани и водещи в класа системи за асистенция на водача

При желание на водача на новия ID.7, функцията за автоматизирано движение „Travel Assist с данни от рояка“ може да поеме управлението и контрола на скоростта и дистанцията.