Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Идеите за промени в правилата заради разхода на гориво са абсурдни според...

Идеите за промени в правилата заради разхода на гориво са абсурдни според Лоу

52
0
Люис Хамилтън

Идеите за увеличение на количеството гориво от 100 на 110 кг или скъсяването времетраенето на състезанията са неприложими и абсурдни според техническия изпълнителен директор в Мерцедес Пади Лоу.

След първите две надпревари имаше множество критики към правилата за 2014 г., недоволство от звука на двигателите – че не е достатъчно силен и роптаене срещу факта, че пилотите трябва да пестят гориво по време на състезанието.

По време на уикенда за Гран при на Бахрейн управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун, президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло и президентът на ФИА Жан Тод се срещнаха, за да обсъдят положението на спорта. Тод коментира, че се провеждат разговори с трите производителя на двигатели Мерцедес, Ферари и Рено за възможно увеличение на звука на задвижващите системи, но отхвърли варианта за други промени в правилата.

Трябва да видим дали можем да приложим в краткосрочен, средносрочен или дългосрочен план увеличение на звука. Бях помолен да обърна внимание на този проблем. Това създава известни притеснения. След Барселона ще има двудневни изпитания, така че се надявам тогава нещо да може да бъде тествано. Живеем в свят, в който няма единогласие – това е честно. В конкурентна среда тези, които са отпред, обикновено не се оплакват, а тези, които не са, го правят. Ако разполагаш с добра кола, няма да имаш проблеми. Чувам, че някои двигатели са над минималното ограничение на тегло, което е 145 кг. Ако разполагаш с агрегат с пет, десет или 15 кг по-тежък, разбира се няма да е толкова мощен.

Лоу коментира, че е съгласен с позицията на Тод и добави:

През последните дни и седмици се говори за неща, които са напълно нереалистични. Първото предложение беше, че трябва да имаме 110 кг гориво. Някой осъзнава ли, че не могат да се съберат 110 кг в тези коли? Или да направим състезанията по-къси. Представяте ли си как ще се приеме сред феновете? Ще е като да решим, че хората не са във форма и маратоните не трябва да са 42, а 40 км.

Бахрейн е едно от трасетата с най-висока консумация на гориво, но Лоу уточни, че Мерцедес не са имали проблеми с това в състезанието.

Степента на пестене на гориво по време на състезанието, въпреки факта, че момчетата (Люис Хамилтън и Нико Розберг – б.а.) се състезаваха от старта до финала, беше напълно нормално ниво на пестене. Стратегията ни през миналата година включваше пестене на гориво, а тази, която използвахме в Бахрейн, бе приблизително същата. Формула 1 е за развитие на технологиите, поставяне на високи цели. Бих казал, че 100 кг гориво за състезание и за час (горивен поток) са всъщност идеално отсъдени стойности. Природата на Формула 1 е да изведе технологията до лимита й и отвъд него. Идеята да се отдръпнем от това за следващата година е абсурдна за мен. Целта на Формула 1 би трябвало да е да се развива. Може би следващата година трябва да имаме 95 кг гориво за състезанието – допълни той.

Шефът в отбора, отговарящ за управлението, Тото Волф споделя мнението на Лоу и също добави, че не са имали проблеми с консумацията на гориво през първите състезания за сезон 2014.

Просто трябва да разберем какво не харесват феновете. Ако е шумът, трябва да го вземем под внимание. Дали състезанията са станали скучни заради доминацията на един отбор или автомобил? Наблюдаваме този феномен през последните 20 години. Беше ли скучно, когато Себастиан (Фетел) спечели последните девет състезания (за сезон 2013)? Със сигурност е по-скучно, ако има изразен лидер, казвам това и от гледната точка на фен – коментира Волф.