Начало Избрани Имола трябва да приеме първата експериментална квалификация за сезон 2023

Имола трябва да приеме първата експериментална квалификация за сезон 2023

1530
0
Имола
снимка: Пирели

Имола трябва да приеме първата експериментална квалификация за сезон 2023. Според информация на motorsport.com, италианското трасе е било избрано от ръководството на F1 да бъде домакин на новия формат на квалификацията.

Тази година бе обявено провеждането на експериментален квалификационен формат. Той ще се проведе по време на два състезателни уикенда от сезон 2023 в F1. Целта на този формат е намаляването на броя гуми, които се използват от надпреварите в Гран при.

Броят на комплектите смеси, с които ще разполага всеки пилот за уикенда, ще бъде намален от 13 на 11. Също така квалификацията ще коренно различен подход спрямо сегашния.

Понастоящем състезателите от F1 са напълно свободни да избират кои гуми да използват в трите сегмента на квалификацията. Благодарение на тази промяна, те ще задължително ще използват всички видове смеси.

По този начин пилотите ще бъдат принудени да използват твърди гуми в Q1, средно твърди в Q2 и накрая меки в Q3. Ако някоя от сесиите бъде обявена за мокра, то тогава изборът на смеси на Пирели ще бъде свободен

В рамките на експеримента пилотите ще имат достъп до три комплекта хард, четири комплекта медиум и четири комплекта софт за целия уикенд. Планът е квалификацията да има на разположение шест комплекта гуми, а за свободните тренировки и състезанието – пет.

Все още няма официално потвърждение за окончателно избраните места, на които ще се проведат тези експерименти. Според източници на motorsport.com, Имола е една от локациите, на която ще се проведе за първи път новия квалификационен формат. Уикендът на емблематичното италианско трасе носи името Гран при на Емилия Романя. Тази година той ще се проведе от 19 до 21 май.

Вторият експериментален уикенд вероятно ще се проведе по време на някое от летните състезания в Европа. Това трябва да даде на Пирели и отборите време да анализират дали експериментите са проработили. Също така ще бъде решението дали форматът може да се използва по-често през 2024 г.

Ранните анализи на инженерите показват, че отборите вероятно ще използват един комплект меки гуми в FP2 и един в FP3. Следователно така те ще си гарантират два комплекта меки гуми за Q3. Тимовете, които не успеят да преминат през последния квалификационен сегмент, на теория ще имат достъп до още два комплекта меки гуми за състезанието. Това нещо може да се окаже особено полезно на някои писти.

Накрая ФИА обяви, че през следващите седмици ще бъде обявена покана за участие в търг за договор за доставка на гуми за F1 за 2025, 2026 и 2027 г.