Алекс Палу няма да се състезава за Макларън през сезон 2023. Испанецът заяви, че ще остане още една година в настоящия си отбор Чип Ганаси Рейсинг. По този начин бе сложен край на спора за това какво ще бъде бъдещето на Палу в Индикар.
Испанският състезател се оказа в доста странна ситуация след като през юли обяви, че в края на 2022 г. ще напусне Чип Ганаси Рейсинг (CGR) и ще премине в редиците на Макларън. Съобщението на Палу дойде малко след като от CGR обявиха, че ще използват опцията в договора на пилота за следващата година. Това предизвика голям скандал и последвала съдебна битка между двата отбора.
Заради острия спор между Макларън и Чип Ганаси Рейсинг бъдещето на миналогодишния шампион в Индикар беше под въпрос. В крайна сметка той реши да остане в настоящия си отбор до края на сезон 2023 и да сложи край на конфликта.
„Развълнуван съм да съобщя, че Чип Ганаси Рейсинг и аз постигнахме споразумение и рез следващия сезон ще се върна в автомобил № 10. Очакваме с нетърпение една голяма 2023 г. !“, написа Палу в Туитър.
I’m excited to announce that @CGRTeams and I have come to an agreement and I’ll be back in the No. 10 car next season!
Looking forward to a BIG 2023! 🦍 pic.twitter.com/wIhaPdYj9q
— Alex Palou Montalbo (@AlexPalou) September 14, 2022
Наред с обещанието за по-добър договор с Макларън, Палу е получил обещание, че ще бъде включен в програмата на британския тим в F1. Испанецът получи разрешение от CGR да прави тестове със стари автомобили на Макларън и през следващата година.
Pato O’Ward and Alex Palou are taking part in a closed test in the MCL35M at Barcelona this week with our Testing of Previous Cars programme. pic.twitter.com/Sde5QtPyQS
— McLaren (@McLarenF1) September 14, 2022
Вчера Палу и Пато О’Уорд тестваха миналогодишния болид на Макларън MCL35M на пистата Каталуния край Барселона. Очаква се някой от двамата състезатели да вземе участие в петъчна тренировка от даден състезателен уикенд от F1.
„Алекс Палоу ще остане в автомобил № 10 на Чип Ганаси Рейсинг за сезон 2023 в Индикар“, се казва в изявление на американския отбор.
„Споразумението му дава възможност да тества автомобили в отделни състезателни серии, при условие че това не противоречи пряко на ангажиментите му в NTT IndyCar Series.“
Палу сподели, че е благодарен на настоящия си тим затова, че му позволява да прави изпитания с друг тим когато не е ангажиран в Индикар.
„Благодаря на Чип, Майк [Хъл, управляващият директор на Ганаси] и на целия екип за желанието да работим заедно и да подкрепяме както отбора, така и моите лични цели по време на този процес“, каза той.
25-годишният състезател завърши на пета позиция след края на сезон 2022 в Индикар. Бившият шампион спечели последното състезание за кампанията на пистата Лагуна Сека. Също така той записа още пет подиума.
Все още не е известно по какъв начин е бил разрешен спора между Макларън и Чип Ганаси Рейсинг. От своя страна британският отбор обяви, че Феликс Розенквист запазва мястото си и през 2023 г. Шведът ще си партнира с Пато О’Уорд и Александър Роси.
По-рано тази година Розенквист подписа нов договор с Макларън. Предполагаше се, че той ще се прехвърли в подразделението на отбора във Формула Е. В крайна сметка 30-годишният състезател е предпочел да остане в Индикар.
„Много съм доволен от Феликс. Тази година той свърши отлична работа и се представи доста силно“, каза изпълнителният директор на Макларън Рейсинг Зак Браун.
„Няма по-добър начин да навляза в новия сезон след като ще удължа престоя си в Макларън. Обичам този отбор и съм много щастлив, че ще продължа да работя с всички невероятни хора, които опознах през последните два сезона. Нямам търпение да видя какво подготвя отбора. Също така се радвам да продължа работата си с Пато и да приветствам Александър Роси. Вярвам, че наистина ще покажем на какво сме способни през 2023 г“, каза Розенквист.
Our 2023 @ArrowMcLarenSP driver line-up, confirmed. ✅ Bring it on. 👊 https://t.co/giPATssLq3
— McLaren (@McLarenF1) September 14, 2022