Начало Други Индикар: Диксън с брилянтна победа в Лонг Бийч, Херта и Палу на...

Индикар: Диксън с брилянтна победа в Лонг Бийч, Херта и Палу на подиума

96
0
Скот Диксън
Скот Диксън, снимка Индикар

Скот Диксън триумфира в Гран при на Лонг Бийч. Пилотът на Чип Ганаси Рейсинг заложи на алтернативна стратегия, която в крайна сметка му помогна да стигне до първото място. Това беше първа победа за Диксън през новия сезон в Индикар и общо втора по улиците на Лонг Бийч. Втори финишира Колтър Херта (Андрети), а последното място на подиума зае Алекс Палу (Чип Ганаси Рейсинг).

Лонг Бийч бе домакин на втория кръг от сезон 2024 в Индикар. Състезанието се проведе на улична писта с дължина 3.167 км и разположена в едноименния град в щата Калифорния. Това е едно от традиционните трасета в календара на Индикар през последните поне 30 години

Времето преди началото на Гран при на Лонг Бийч беше сухо, слънчево и без вероятност за дъжд. Деградацията на гумите щеше да бъде от много голямо значение заради характеристиките на трасето и нагорещения асфалт.

Пилотите направиха две загряващи обиколки заради проблем с рейс контрола. В крайна сметка летящият старт на състезанието беше даден във втория тур. Розенквист поведе пред Пауър, Нюгардън, Ериксон, Палу, Лундгаард, Диксън, Армстронг и Къркууд.

Розенквист водеше след първите 4 тура от състезанието в Лонг Бийч. Зад него бяха Нюгардън, Херта и Пауър. Диксън също се придвижи с няколко места напред. По-назад имаше контакт между пилотите на Ероу Макларън Пато О’Уорд и Александър Роси. В резултат на това мексиканецът получи наказание, докато Роси имаше поражения в своя болид и влезе в бокса.

В следващите турове Пауър поведе, докато Розенквист започна да губи позиции. В обиколка №16 имаше забавяне на надпреварата заради инцидент с участието на Кристиан Расмусен (Ед Карпентър Рейсинг) и Джак Харви (Dale Coyne Racing). Датчанинът беше закаран в медицинския център за преглед, след което беше освободен.

Повечето пилоти направиха питстоп по време на периода на жълти флагове по трасето. Пауър и Диксън влязоха в бокса, докато Нюгардън и някои други останаха на пистата в Лонг Бийч. Междувременно Кристиан Лундгаард (Rahal Letterman Lanigan Racing) и миналогодишния победител Кайл Къркууд. В резултат на това Лундгаард беше санкциониран от стюардите.

С напредване на състезанието Диксън заложи на алтернативна стратегия и поведе. Новозеландецът беше следван от Нюгардън, Пауър, Ериксон и Херта. Палу също беше близо до челото. В същото време Скот Маклоклън (Пенске) се движеше по-назад и имаше видими проблеми с автомобила. Грейъм Рейхал (Rahal Letterman Lanigan Racing) имаше проблеми при спирането си в бокса и загуби ценно време.

Диксън водеше колоната в заключителната фаза на Гран при на Лонг Бийч. Пилотът на Чип Ганаси Рейсинг имаше крехък аванс спрямо Нюгардън и Херта. Двамата американци водеха оспорван двубой за второто място и имаха контакт на обратния завой. Близо зад тях се движеше Палу.

Диксън в крайна сметка спечели Гран при на Лонг Бийч. Това беше първи успех за опитния новозеландец и общо 57-ми в кариерата. До него на подиума се качиха Херта и Палу

Четвърти финишира Джоузеф Нюгардън (Пенске), следван от Маркус Ериксон (Андрети), Уил Пауър (Пенске) и Кайл Къркууд (Андрети). В топ 10 влязоха още Ромен Грожан (Juncos Hollinger Racing), Феликс Розенквист (Meyer Shank Racing) и Александър Роси (Ероу Макларън). Новобранецът Тео Пурчер (Ероу Макларън) завърши 11-ти в първото си участие в Индикар. Французинът кара на мястото на Дейвид Малукас, който продължава възстановяването си от операция на едната ръка.

Нюгардън запазва водачеството си във временното класиране, следван от Диксън, Херта, Палу и Пауър. При производителите Шевролет има крехък аванс спрямо Хонда.