Начало Други Индикар: Диксън триумфира в хаотичното състезание по улиците на Детройт

Индикар: Диксън триумфира в хаотичното състезание по улиците на Детройт

42
0
Скот Диксън
Скот Диксън, снимка Индикар

Скот Диксън триумфира в хаотичното състезание по улиците на Детройт. Пилотът на Чип Ганаси Рейсинг записа втора победа за сезон 2024 в Индикар. Втори финишира Маркус Ериксон от тима на Андрети. Последното място на подиума беше заето от съотборника на Диксън Маркус Армстронг.

Детройт прие кръг №6 от тазгодишната кампания в Индикар. Състезанието се проведе на улична писта с дължина 2.647 км и разположена близо до централната част на града. Това е вторият случай, в който Индикар се състезава по улиците на Детройт. В миналото тук са се състезавали шампионати като F1 и КАРТ. Тогавашното оформление на пистата е било по-дълго и е включвало преминаване през тунел

 

Херта поведе след летящия старт в Детройт. Младият американец спечели квалификацията на уличното трасе. Херта търси първи успех в Индикар от 2022 г. насам. Зад него се намираха миналогодишния победител Алекс Палу, Нюгардън, Маклоклън, Диксън и Къркууд. В по-задната част имаше верижна катастрофа. В нея участваха Тео Пурчер (Ероу Макларън) и Уил Пауър (Пенске). Така на трасето се образува сериозно задръстване. В него попаднаха О’Уорд, Сантино Феручи, Роси и пилотите на Dale Coyne Racing Тристан Вотие и Джак Харви.

Всички автомобили продължиха участието си в надпреварата на уличната писта в Детройт. Пауър влезе в бокса заради поражения по задното крило. Розенквист също направи питстоп заради спукана гума.

Херта продължи да води колоната след рестарта на състезанието в Детройт. Американецът беше притискан от Палу. Двукратният шампион обаче допусна грешка и излезе извън трасето. Палу се смъкна до седмото място в класирането. Лундгаард се придвижи напред и стигна до четвъртото място.

В следващите обиколки имаше период на жълти флагове заради инцидент. В него участваха Сантино Феручи (A.J. Foyt Racing), Хелио Кастроневес (Meyer Shank Racing) и Кифин Симпсън (Чип Ганаси Рейсинг). Тримата обаче продължиха участието си в надпреварата в Детройт.

Херта контролираше събитията 33 тура след началото на Гран при на Детройт. Втори се движеше Маклоклън. Пилотът на Пенске обаче допусна грешка на хлъзгавото улично трасе и се удари. Така отново се появи кола за сигурност. Същевременно над пистата облаците ставаха все по-гъсти

В средата на Гран при на Детройт започна да вали дъжд. Това накара голяма част от състезателите да влязат в бокса за мокри гуми. Някои като Лундгаард, Къркууд и Диксън обаче останаха на трасето със сликовете на Файърстоун. В крайна сметка този ход се оказа правилен, тъй като дъждът беше доста краткотраен.

Къркууд поведе след поредния рестарт на надпреварата в Детройт. Зад него се движеха Лундгаард, Роси и Диксън. По-назад имаше инцидент между Уил Пауър (Пенске) и Ромен Грожан (Juncos Hollinger Racing). Неволна жертва на този инцидент стана Ринус ВиКей (Ед Карпентър Рейсинг). Нюгардън пък допусна грешка в бокса и едва не удари няколко механици.

Следващото забавяне на темпото беше заради Колтън Херта. Пилотът на Андрети направи неуспешна атака срещу Палу на пети завой. За нещастие Херта се удари в стената и загуби обиколка, докато успее да се върне на трасето.

В 53-тата обиколка имаше друг инцидент. В него бяха замесени Кристиан Лундгаард (Rahal Letterman Lanigan Racing) и Ромен Грожан. В резултата на това бяха блокирани някои пилоти като като Армстронг и Линус Лундквист. Случката беше разследвана от стюардите, които наказаха Лундгаард да премине през бокса.

В следващите турове имаше още няколко инцидента. Първо Стинг Рей Роб (A.J.Foyt Racing) имаше контакт със Скот Маклоклън (Пенске). Малко по-късно Алекс Палу (Чип Ганаси Рейсинг) се удари с Джоузеф Нюгардън (Пенске).

Диксън в крайна сметка спечели състезанието в Детройт. Опитният новозеландец водеше оспорвана битка с Ериксон, която в крайна сметка спечели. Трети остана Армстронг, за който това беше първи подиум в Индикар.

Четвърти и пети в Детройт завършиха Кайл Къркууд (Андрети) Александър Роси (Ероу Макларън). Зад тях се класираха Уил Пауър (Пенске), Пато О’Уорд (Ероу Макларън) и Феликс Розенквист (Meyer Shank Racing). Топ 10 допълниха Сантино Феручи (A.J.Foyt Racing) и Тео Пурчер (Ероу Макларън).

Победата в Детройт позволи на Диксън да поведе във временното класиране. Новозеландецът има актив от 216 точки. Втори е Палу със 198. В топ 5 влизат Пауър (185), О’Уорд (160) и Роси (150). При производителите Хонда увеличи преднината си спрямо Шевролет.