Начало Други Индикар: Палу излъга пилотите на Ероу Макларън и спечели в Калифорния

Индикар: Палу излъга пилотите на Ероу Макларън и спечели в Калифорния

Алекс Палу
Алекс Палу, снимка Индикар

Алекс Палу спечели състезанието в Калифорния. Пилотът на Чип Ганаси Рейсинг успя да се справи със своите съперници благодарение на по-добрата стратегия и пазене на гумите. Втори и трети финишираха представителите на Ероу Макларън Пато О’Уорд и Кристиан Лундгаард.

Снощи се проведе втория кръг от сезон 2025 в Индикар. Домакин на надпреварата беше пистата „The Thermal Club“ с дължина 4.936 км със 17 завоя и разположена в некорпорирана област близо до долината Коачела. Миналата година тук се проведе състезание, което не беше част от шампионата. Победител в него отново беше Палу

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от NTT INDYCAR SERIES (@indycar)

Времето преди началото на старта в Калифорния беше сухо и топло. Нямаше вероятност за валежи по време на надпреварата в The Thermal Club, което е напълно очаквано, имайки предвид разположението на трасето. Дължината на състезанието е 63 обиколки.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от NTT INDYCAR SERIES (@indycar)

О’Уорд поведе колоната след летящия старт в Калифорния. Мексиканецът потегли от полпозишън и се надяваше да запише първа победа за тази година. Зад него бяха Лундгаард, Палу, Херта, Ериксон, Роси, Армстронг, Къркууд и Розенквист. Пилотите на Пенске и Диксън имаха проблем в квалификацията, заради които потеглиха от по-задната част на колоната. Стартът мина чисто и без инциденти.

О’Уорд водеше колоната след първите 10 тура от надпреварата в Калифорния. Зад него се намираха Палу, Лундгаард, Херта, Роси, Къркууд, Армстронг и Малукас. Скот Маклоклън (Пенске) имаше контакт с Девлин ДеФранческо (Rahal Letterman Lanigan Racing). В резултат на това новозеландецът се завъртя и мина през зоната за сигурност. Калъм Илот пък се удари със съотборника си в Према Робърт Шварцман. Британецът получи поражения и трябваше да влезе в бокса за смяна на предното крило.

О’Уорд и Лундгаард водеха колоната след изминаване на 1/3 от надпреварата в Калифорния. Палу се движеше на трета позиция и реши да заложи на различна стратегия. По-назад Пауър и Диксън си проправяха път, докато Маркус Ериксон от тима на Андрети се завъртя. Маклоклън оставаше в дъното на колоната след инцидента в началото.

O’Уорд остана начело 40 тура след началото на старта на пистата в Калифорния. Веднага зад него се движеха Лундгаард и Палу. В топ 10 влизаха още Къркууд, Херта, Розенквист, Роси, Армстронг, Пауър и Нюгардън.

Палу запази по-добре гумите и изпревари успешно Лундгаард. Испанецът изпревари и О’Уорд 10 тура преди финала и поведе колоната. Междувременно Маклоклън отпадна от надпреварата заради проблем с хибридната система в неговия автомобил

Палу в крайна сметка спечели надпреварата в Калифорния. Това беше втори пореден успех за него от началото на годината след този в Сейнт Питърсбърг и втори такъв на The Thermal Clubs. До него на подиума се качиха О’Уорд и Лундгаард.

Четвърти финишира Колтън Херта (Андрети), следван от Феликс Розенквист (Meyer Shank Racing), Уил Пауър (Пенске) и Маркус Армстронг (Meyer Shank Racing). В топ 10 влязоха още Кайл Къркууд (Андрети), Александър Роси (Ед Карпентър Рейсинг) и Скот Диксън (Чип Ганаси Рейсинг).