Индикар също ще се състезава на писта, минаваща покрай стадион. Новото трасе много наподобява това, което F1 използва в Маями от 2022 г. насам. Приликите между двете трасета са най-вече заради това, че преминават покрай стадиони. Очакванията са събитието в Далас да се конкурира и да засенчи това, което се провежда във Флорида.
IndyCar Grand Prix is coming to Arlington in 2026, a 2.73-mile track will weave around AT&T Stadium and Globe Life Field pic.twitter.com/EVbWP9v53K
— Dallas Texas TV (@DallasTexasTV) October 7, 2024
По-рано този месец стана ясно, че Индикар ще се състезава на нова улична писта от 2026 г. нататък. Тя ще минава покрай стадиона на отбора по американски футбол Далас Каубойс. Планът е първото състезание на новото трасе да бъде през март 2026 г. Името на състезанието ще бъде „Гран при на Арлингтън
Вълнението от съобщението на Индикар продължава с пълна сила. Бъдещето събитие е резултат от съвместните усилия на Пенске Ентъртейнмънт, Далас Каубойс и официалният партньор на Тексас Рейнджърс REV Entertainment. Всички те ще върнат Индикар в Тексас след няколко годишно отсъствие. За последно американските серии се състезаваха на овалната писта Тексас Мотор Спийдуей през сезон 2023. През 2019 г. Индикар се състезава и на пистата на Америките, разположена край Остин.
Някои пилоти очакват с нетърпение да се състезават на новото трасе в Далас. Един от тях е Сантино Феручи.
„Дори в Милуоки беше голямо съобщение, но то няма нищо общо с това“, сподели Феручи пред Моторспорт.
„Мисля, че в Тексас наистина искаха състезание на автомобили с отворени колела. Тексас Мотор Спидуей не беше подходяща писта за нас. Според мен през последното десетилетие тя не е била чудесно място за провеждане на състезания, що се отнася до привличането на фенове. Да се завърнем с гръм и трясък, да се състезаваме около едно от най-добрите спортни съоръжения в Америка, по начина, по който го правихме, бе доста неприятно. Няма нищо подобно в нашия календар. Единственото друго нещо, за което се сещам, че е като свещено, е Инди 500. Ще бъде прекрасно“, добави пилотът на A.J.Foyt Racing.
Пистата в Тексас е проектирана от дългогодишния архитект на улични трасета в Индикар Тони Кетман. Новата писта включва права с дължина 1.4 км, на която скоростта вероятно ще достигне близо до или над 320 км/ч. Пистата ще и секции с бавни завои и тежки спирания. Сред другите забележителности е двустранния бокс. Той ще бъде много сходен на този, който в момента се използва на новото улично трасе в Детройт
Феручи направи сравнение на новата улична писта и тази, която се използваше на остров Бел до края на 2022 г.
„Честно казано искам да видя толкова широко улично трасе което да предлага много възможности за изпреварвания и интригуващи състезания“, каза Феручи.
„Бъдещият старт в Далас прилича много на Бел Айл. Това беше най-доброто ни състезание на улично трасе. Да видя бокса в Детройт.. мисля, че двойният бокса е една от най-яките характеристики, които имаме в Индикар. Някои хора седят там и си казват: „О, това е малко коварно.“ Аз обаче си мисля, че е невероятно. Да видиш науката, която стои зад това от гледна точка на времето, а след това да имаш питлейн и апартаменти с изглед към него е просто феноменално.“
„Мисля, че това е едно от най-добрите неща, които можем да предложим. Затова съм супер развълнуван да имаме истинско улично трасе. Не мисля, че сме имали такова за 27 автомобила. Вярвам, че това ще бъде феноменално събитие“, каза още звездата от Индикар.
Феручи също така, че предстоящата Гран при на Арлингтън ще помогне да се преодолее разликата до нивото, към което се стреми Индикар. Освен това той смята, че това би могло да подтикне и други състезания да направят някои подобрения.
„Като гледам какво ще направят с Рейнджърс и Каубоите, всичко, което г-н Пенске е направил за сериите- въвеждането на нови събития- е един вид сигнал за събуждане на други събития“, каза Феручи.
„Знаете, че това без съмнение ще се превърне в основна практика. Това ще бъде първото ни улично трасе в стил F1 и е нещо, към което трябва да се стремим. Бавно привличаме по-добри места за провеждане на състезания с повече фенове. Работим на по-добри спортни пазари с с по-големи отбори, привличаме повече зрители и повече млади фенове към Индикар. Според мен това е адски добър старт, за да обърнем страницата към нова глава за сериите“, заключи Сантино Феручи.
🤩 La semana pasada la @IndyCar confirmó la realización del Gran Premio de Arlington en las inmediaciones del AT&T Stadium y el Globe Life Field.
Será un callejero de 2.73 millas que contará con la presencia de la NTT INDYCAR SERIES y la INDY NXT by Firestone.
📹 ¡Conocelo! pic.twitter.com/mmMVhsngwc
— Juncos Hollinger Racing ESP (@jhr_esp_) October 16, 2024