Начало Други Индикар: Нюгардън спечели на овала в Илинойс

Индикар: Нюгардън спечели на овала в Илинойс

4
0
Джоузеф Нюгардън
Джоузеф Нюгардън, снимка Индикар

Джоузеф Нюгардън спечели състезанието на овала в Илинойс. Пилотът на Пенске записа втори успех от началото на сезона след този в Индианаполис 500 и пети на това трасе. Втори и трети финишираха Скот Маклоклън също с Пенске и Линус Лундквист (Чип Ганаси Рейсинг).

Илинойс прие кръг №15 за тазгодишната кампания в Индикар. Състезанието се проведе на пистата „World Wide Technology Raceway“. Овалното трасе се намира в окръг Мадисън и е дължина от 2.012 км. Самата надпревара носи името „Bommarito Automotive Group 500″

Маклоклън поведе след летящия старт на овала в Илинойс. Новозеландецът изпревари победителят в квалификацията, която се проведе в петъчната вечер. Зад тях се движеха Нюгардън, Пауър, Грожан, Ериксон, Пауър и Къркууд. Херта направи сериозен прогрес и спечели шест места в рамките на един тур.

В следващите турове имаше размяна на водачеството между Малукас, Пауър и Нюгардън. Първият период на жълти флагове дойде в обиколка №8. Тогава Ед Карпентър (Ед Карпентър Рейсинг) се удари с Катерин Ледж (Dale Coyne Racing).

Няколко обиколки по-късно надпреварата в Илинойс беше възобновена. Нюгардън поведе за кратко, преди да бъде изпреварен от някои съперници. По-назад имаше други инцидент с участието на Кайл Къркууд (Андрети) и пилотите на Juncos Hollinger Racing Конър Дейли и Ромен Грожан. Американецът замени Агустин Канапино, който беше уволнен след старта в Торонто.

С напредване на състезанието в Илинойс имаше големи размествания в челото. Нюгардън водеше, преди да бъде изпреварен от Малукас. Пауър също водеше за кратко, както и Маклоклън. Пато О’Уорд получи повреда в своя двигател и отпадна. По този начин пилотът на Ероу Макларън отпадна от борбата за титлата.

Следващият период на жълти флагове беше в обиколка №86. Тогава Кифин Симпсън (Чип Ганаси Рейсинг) се завъртя на четвърти завой и удари в предпазните ограждения. Междувременно борбата за първото място се водеше между Нюгардън, Маклоклън, Малукас и Пауър.

Ериксон поведе с напредване на надпреварата в Илинойс. Пилотът на Андрети беше забавен в бокса и загуби ценни секунди спрямо съперниците си. По-късно той отпадна от надпреварата и изпусна възможността да запише силен резултат. Същевременно Нюгардън се завъртя на трасето, но успя да хване своя болид и се върна обратно в битката за челните места

В заключителната фаза Малукас имаше контакт с Пауър. Състезателят Meyer Shank Racing се удари в стената и предизвика нов период на жълти флагове. Отпред Нюгардън водеше битка за победата с Маклоклън.

Последният рестарт беше 10 тура преди финала. Тогава Пауър беше ударен от Александър Роси. Състезателят на Ероу Макларън излетя за кратко във въздуха и се приземи доста грубо. Грожан и Джак Харви също пострадаха от този инцидент. В резултат на това рейс контролът развя червен флаг и прекрати надпреварата на овала в Илинойс.

Състезанието беше възобновено след повече от едночасово прекъсване. Нюгардън контролираше събитията в последните турове и записа втори успех от началото на сезона. Американецът продължи силното си представяне на пистата World Wide Technology Raceway.

Втори и трети финишираха Маклоклън и Лундквист. Това беше първи подиум на овално трасе за младия швед.

Четвърти и пети финишираха Алекс Палу (Чип Ганаси Рейсинг) и Колтън Херта от тима на Андрети. Шестото място остана за Феликс Розенквист (Meyer Shank Racing). В топ 10 влязоха още Нолан Сийгъл (Ероу Макларън), Маркус Армстронг (Чип Ганаси Рейсинг), Стинг Рей Роб (A.J.Foyt Racing) и Ринус ВиКей (Ед Карпентър Рейсинг).

Палу запазва първото място във временното класиране след старта в Илинойс. Зад него са Херта, Диксън, Пауър и Маклоклън. При производителите Шевролет увеличи малко преднината си спрямо Хонда.