Индия може да влезе в календара на MotoGP в близко бъдеще. Това сочи последната информация в падока на световния шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ. Очаква се шефът на Дорна Спортс Кармело Еспелета да посети страната през следващата седмица и официално да обяви кога ще бъде първата Гран при на Индия в MotoGP.
От няколко месеца Индия иска да финализира дебюта си в MotoGP. Преди три месеца Индийската федерацията на клубовете за моторни спортове (FMSCI) разкри, че работи за провеждането на кръг от MotoGP и Формула Е в страната.
В петък няколко местни медии съобщиха, че MotoGP може да посети Индия още през 2023 г. Домакин на състезанието ще бъде международната писта Буд, разположена край столицата Делхи. От друга стана, по-реалистично е Индия трябва да се присъедини към календара на световния шампионат през 2024 г.
Това се случва след като Дорна успешно проведе първото издание на FIM Mini GP India този месец. Новите серии имат за цел да идентифицира млади таланти и да им предложи път до MotoGP.
Спортният директор на Дорна Спортс Кармело Еспелета потвърди че следващата седмица ще проведе допълнителни разговори с различни промоутъри. Испанецът не изключи възможността Индия да се присъедини към календара преди 2024 г.
„Следващата седмица ще пътуваме до Индия, за да се срещнем с местните власти и да проучим възможността да организираме състезанията там в бъдеще. Провеждането на надпревара в страната през 2023 г. не е напълно изключено“, каза Еспелета.
Дорна се опита да навлезе на индийския пазар от близо десетилетие. Тогава пистата Буд трябваше да приеме кръг от сезон 2013 в световния Супербайк шампионат (WSBK). В крайна сметка събитието беше отменено поради „оперативни затруднения.“
Международната писта Буд прие три състезания от F1 в периода 2011-2013 г. Всички надпревари бяха спечелени от Себастиан Фетел и Ред Бул. За разлика от тогавашните затруднения в F1 и WSBK, предложеното състезание от MotoGP няма да бъде промотирано от собственика на пистата Jaypee Group. Индийската конгломератна компания е затънала в дългове и може да бъде обявена в несъстоятелност.
Гран при на Индия бе извадена от календара на F1 през 2014 г. Очакваше се надпреварата на пистата Буд (BIC) да се завърне в началото на сезон 2015. За съжаление огромните мита и данъци върху печалбите, които бяха събирани от индийското правителство прогониха кервана на F1.
Вероятният промоутър на мотоциклетната Гран при на Индия ще бъде базираната в Нойда компания FairStreet Sports. Очаква се това да бъде изключително събитие за MotoGP. Индийският пазар е един от най-важните за повечето марки в световния шампионат.
Международната писта Буд е била домакин на предпоследния кръг от азиатския шампионат по шосейни състезания през 2016 г. Събитието е били организирано от клуба за моторни спортове „Мадрас.“ През 2020 г. трасето бе преустроено като полева болница след началото на пандемията от коронавирус.
Въпреки че е построена основно като писта за Формула 1, BIC разполага с алтернативна секция за мотоциклетни състезания.
Вижте тази публикация в Instagram.
Ако Дорна все пак осъществи своя план, Индия ще стане поредната страна в Южна и Югоизточна Азия, която се присъединява в календара на MotoGP. Преди 4 години световния шампионат по мотоциклетизъм посети Тайланд, а тази година се върна в Индонезия. Междувременно Малайзия приема кръг от MotoGP от близо три десетилетия.