Infiniti представи изцяло новия модел от среден клас на марката – Q50. Премиерата се състоя в рамките на Автомобилен салон София 2013, който се провежда до 23 юни в Интер Експо Център.
С този автомобил Infiniti не само лансира нова стратегия за наименоване на своите модели, но и отгръща напълно нова страница в своята история. Новото Infiniti Q50 е изградено около 4 основни водещи точки. Първата от от тях е дизайнът на спортно купе. Това е първият модел в гамата на марката с дизайн вдъхновен от прототипа Essence. Най-важните характеристики в дизайна на Q50 са широката и ниско наведена предница, както и класическият дълъг капак. Благодарение на всичко това Q50 има силуета на спортно купе.
Зад атлетичните пропорции на модела и флуидните линии се крие най-добрата в този клас аеродинамика, с коефициент на въздушно съпротивление Cx от 0,26. Моделът е много внимателно позициониран, така че предлага най-просторния интериор в своя клас.
Спортният характер е друга отличителна характеристика на модела. Хибридът е един от най-мощните на пазара днес, с комбинирана мощност 364 к.с. и възможност за максимално ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди. Q50 е единственият хибриден автомобил, който можете да поръчате със задвижване 4х4, една от най-търсени екстри в България. Заедно с него дебютират няколко дузини напълно нови технологии и системи.
Същото се отнася и за 2.2 турбодизеловия базов модел с мощност 170 к.с. Инженерите на Infiniti са успели да постигнат идеално разпределение на масата 50:50 и в двете модификации, с които Q50 стартира.
За първи път например на пазара се появява система, която не просто следи автомобила пред вас и може да ви предупреди или предпази от катастрофа, новото Q50 следи пътната ситуация два автомобила напред.
В допълнение системата Safety Shield, позната от Infiniti M, тук е доразвита и разполага с още по-добри възможности. Част от нея е и активното следене на пътната маркировка, при което автомобилът може сам да коригира посоката на движение, следвайки пътната маркировка. Това на практика е система за автономно движение в задръстване, каквато бе представена от немски производители паралелно с новото Q50, но само в най-големия и скъп клас автомобили.
В областта на забавленията Infiniti Q50 също има какво да предложи: три TFT дисплея, като два от тях са тъч-скрийн и са разположени директно върху централната конзола. Навигацията с тях е толкова лесна и интуитивна, колко работата с вашия SMART phone. Благодарение на тази иновативна система всяка една от десетките функции на Q50 може да бъде лесно управлявана и достъпна, а цялото арматурно табло може да бъде индивидуализирано.
Infiniti Q50 стартира на европейският пазар с два различни мотора. Базовият е дизелов и съвместна разработка с Daimler. Двигателят е преосмислен от инженерите на Infiniti, с цел да може да достави типичния за марката спортен характер. Той е 4-цилиндров, с работен обем 2,2 литра, 170 к.с. и максимален въртящ момент 400 Нм. Двигателят е оборудван с един турбокомпресор и може да бъде комбиниран с 6-степенна механична или 7-степенна автоматична трансмисия. Дизеловият агрегат се предлага само със задно задвижване и EURO 5.
Вторият двигател на Q50 е истинско чудо на техниката заимствано от лимузината М35h. Благодарение на този мотор Q50 се превръща в най-мощния и бърз хибрид в своя клас, с динамика далеч превъзхождаща тази на основните му конкуренти. Благодарение на 3,5-литровия V6 бензинов мотор с мощност 306 к.с. и допълнителния паралелен хибриден електромотор, общата система мощност достига 364 к.с., а времето за ускорени е едва 5, 2 секунди на 100 км/ч. Максималният комбиниран въртящ момент достига 546 Нм, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.
Хибридната технология на Infiniti използва най-съвременните литиево-йонни батерии, благодарение на което се пести място и се подпомага разпределението на масите в автомобила.