Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Интерлагос – пистата, на която се печелят титли

Интерлагос – пистата, на която се печелят титли

100
0
2005 г.,титла,Фернандо Алонсо

Интерлагос е странна птица сред модерните трасета за Формула 1 – страхотна писта в изключително жив град с история и някои наистина невероятни състезания, провеждани там.

Основни характеристики

– Това ще е 38-ата Гран при на Бразилия и 28-ата, провеждана на Интерлагос. Пистата в Сао Пауло е домакин на първия старт в страната през 1973 г., но от 1981 до 1988 г. надпреварата се мести на Жакарепагуа до Рио де Жанейро преди Интерлагос да се върне в календара.

– Преди първата официална Гран при на Бразилия в страната се провеждат множество състезания, които не важат за шампионата. Първата от тях обаче е може би най-колоритна. На 8 октомври 1933 г. се провежда международната Гран при на Рио де Жанейро – на уличното трасе Гавел.

Надпреварите в Бразилия

– Един определен господин на име Михаел Шумахер държи рекордите за най-много победи на редица писти, но точно в бразилската Гран при отстъпва тази чест на Ален Прост. Професорът е бил пръв цели шест пъти в тази конкретна надпревара – през 1982, 1984, 1985, 1987, 1988 и 1990 г. Шумахер е бил пръв четири пъти, както и Карлос Ройтеман.

– Общо 28 бразилци са се състезавали в домашния си старт и още двама ще имат шанса да го направят за първи път този уикенд – Лукас ди Граси и Бруно Сена. Представянето им обаче не е чак толкова добро, като едва петима са печелили състезанието: Емерсон Фитипалди, Карлос Паче, Аертон Сена, Нелсън Пике и Фелипе Маса.

– Надпреварата от 2008 г. е една от най-драматичните в историята на Гран при на Бразилия. Фелипе Маса спечели състезанието и в бокса на Ферари избухна радост, тъй като в този момент Люис Хамилтън вървеше шести, а трябваше да се класира пети или по-напред, за да спечели титлата. Бразилецът, който на всичкото отгоре, е родом от Сао Пауло обаче се оказа шампион едва около половин минута. Хамилтън и Себастиан Фетел изпревариха останалия със сухи гуми на мокра писта Тимо Глок в последния завой на последната обиколка. Така англичанинът взе короната във втория си сезон във Формула 1, но публиката обожаваше разплакания Маса, стъпил на най-високо стъпало на подиума!

Анализ

– Интерлагос е прочута с неравната си повърхност – особено в 4-и завой (с поетичното име Езерното спускане). Това поставя автомобилите под огромно напрежение, тъй като удрянето на пода в асфалта се случва доста често и е ужасно както за болида, така и за пилота.

– Двигателите също се трудят усилено, при това още преди старта! Сериозната надморска височина означава, че се губят около 10% от представянето на аеродинамиката и двигателите. Моторите пък не стига че се задъхват, а трябва да работят на максимална мощност в 63% от обиколката.

– Най-добрите възможности за изпреварване са в Сена S в началото на обиколката и при спирането за четвърти завой.

Какво се случи миналата година

Дженсън Бътън се класира 14-и на стартовата решетка за миналогодишната надпревара, докато съотборникът му в Браун Гран при Рубенс Барикело спечели полпозишъна. Инциденти в първата обиколка помогнаха на британеца да стигне девета позиция. След това продължи да печели позиции, докато стигна шестата, а Барикело бе прескочен от Марк Уебър (Ред Бул) при първите спирания в бокса. Нещата се влошиха още повече за Рубенс, след като спука гума, което го прати осми в колоната. Отпред Уебър спокойно взе втората си победа за сезон 2009 г., следван от Роберт Кубица и Люис Хамилтън. Бътън пресече финала пети, което бе достатъчно, за да спечели титлата.