Техническият директор на Бриджстон Хисао Суганума за последния тест, проведен на Монца – доколко се чувства уверен след като петте отбора на японския производител тестваха близо 2000 гуми от 20 различни спецификации.
В: Как мина тестът на Монца според вас?
О: Струва ми се, че бяхме доста конкурентни от гледна точка на скоростта. Фелипе Маса даде най-добър резултат, докато в същото време Михаел Шумахер постигна много константно представяне в дълги серии. Така че от тази гледна точка сме доволни.
В: Заехте ли, че пистата е преасфалтирана?
О: Преди да пристигнем тук не знаехме.
В: Това повлия ли на програмата ви? Разполагахте ли с подходящи смески?
О: Не особено, разполагахме с достатъчно добри смески.
В: Как се получи така, че нямахте иннформация нито от отборите, нито от пистата?
О: Просто не бяхме информирани.
В: Доколко преасфалтираната част от пистата промени нещата?
О: Най-голямата разлика в сравнение с последния ни тест тук през Юни беше, че тогава гумите ни страдаха от много грейнинг, особено в единия ден от тестовете. Сега в началото на теста предоставихме на отборите същите смески, както в предишния тест, но грейнинг не се появи и гумите се представяха много постоянно. Това означаваше, че можем да изберем по-меки смески. Пилотите казаха, че новия асфалт има по-добро сцепление от стария, така че нямахме допълнителни проблеми с него.
В: Значи сега трасето е по-добро?
О: Дали наистина е по-добро, ще трябва да видим в по-дълги серии. Състезанието е продължително и стратегията с един стоп е пласическа, така че гумите се натоварват сериозно при високи скорости и ще са застрашени от прегряване. Така че ще трябва да сме много внимателни за състоянието на гумите и да осигурим висока издържливост.
В: Подготвихте ли гуми специално за Монца?
О: Винаги подготвяме гумите съобразно аеродинамичните настройки на болида, което в този случай означава малко крило и малко притискане. Това води до повече хлъзгане на болида. На тестовете през юни бяхме съсредоточени по-скоро върху подготовката за Канада и САЩ и болидите имаха повече аеродинамично притискане – затова хлъзгането тогава беше по-малко. Сега трябва да сме по-внимателни за прегряването на гумите, защото хлъзгането води до прегряване и може да се появи блистеринг. Но засега не срещнахме подобни проблеми.
В: Значи гумите са подготвени специално за Монца?
О: Те не са специално за тук. Гумите ни могат да бъдат ползвани и на други писти. Конструкцията им е специфична заради големите натоварвания при високи скорости.
Разбира се, разработките не спират и до следващата седмица можем да разполагаме с
нови конструкции и нови смески, които да използваме в състезанието, както и за следващите. Все още не сме решили окончателно.
В: Какво се случи с темпото на Шумахер по време на използването на втория комплект гуми по време на ГП на Турция.
О: Неговият втори стинт беше наистина по-бавен от другите. Мисля, че беше зареден с повече гориво от предвиденото и вероятно това е довело до прегряване на гумите и в следствие – до загуба на скорост. Все още анализираме както точно се е случило.
В: Миналата година имахте големи проблеми на някои трасета, като Турция например, но тази година не е така…
О: През зимата тествахме много. Като резултат постигнахме голяма промяна в конструкцията на гумите, която ни донесе сериозно подобряване в представянето. В началото (температурният) оперативнен прозорец на новите гуми беше доста тесен, но с времето подобрихме значително начина на работа с тях.
Разработихме също така и оптимални смески за работа с новата констукция, така че направихме значителна крачка напред.
В: Имате ли вече избрани гуми за последните 4 състезания?
О: В края на последния ден от тестовете избрахме гумите за състезанието на Монца. Дотук нашите гуми се оказаха доста конкурентни и ни се иска тенденцията да се запази и следващия уикенд.
Пистата в Китай е много специфична заради гладката си настилка, съчетана с доста тежка конфигурация, така че трябва да намерим добър компромис в спектъра на меките смески, които да са в същото време много издържливи – в тази посока ще се съсредоточи работата ни.
Сузука е доста тежка писта – подобно на Барселона и Силвърстон, така че трябва да подберем издържливи гуми, които да имат постоянно представяне.
След това идва Бразилия – с относително гладка настилка, където отново да ползваме по-меки гуми.