Под марката IONIQ, в отговор на бързо нарастващото търсене, Hyundai Motor планира да представи три нови специализирани EV модела през следващите три години.
За да изпълни мисията на марката IONIQ, Hyundai Motor ще комбинира своето водещо в индустрията ноу-хау, като в същото време се комбинира с визията на компанията за постигане на „Прогрес за човечеството“, като предлага интелигентни преживявания за мобилност.
Hyundai за първи път въведе термина IONIQ, който обединява „ION“ и „UNIQUE“, когато обяви Project IONIQ, дългосрочен проект за научноизследователска и развойна дейност, фокусиран върху екологичния транспорт. През 2016 г. Hyundai представи IONIQ, първият и единствен в света модел, който предлага избор от три варианта на електрифицирани задвижвания – hybrid, plug-in hybrid & electric- в рамките на една платформа. Иновативното наследство на Hyundai, което първо се проявява чрез модела, сега води до прераждането на името като специализирана под марка IONIQ.
Electric mobility that lets you live the way you want… while caring for the world!
In charge of turning the world. Introducing #HyundaiIONIQ
Find out more about #LONDONEYEbyHyundai and the full story here: https://t.co/AJupJ5z8hS pic.twitter.com/PH7TSlodB0
— Hyundai Worldwide (@Hyundai_Global) August 10, 2020
IONIQ 5 / IONIQ6 / IONIQ 7
Hyundai ще пуска гама от цифрови имена за моделите, с четни числа, използвани за седани и нечетни номера за SUV.
Първият модел ще бъде SUV IONIQ от среден клас, който ще стартира по-късно тази година. IONIQ 5 се базира на концептуалния 45 EV. Той бе представен на Международното автомобилно изложение (IAA) 2019 във Франкфурт като почит към първия концептуален автомобил на Hyundai.
През 2022 г. ще бъде представен спортен седан IONIQ 6, който ще се основава на най-новата концепция на Hyundai EV Prophecy, представена през март, последван от голям SUV IONIQ 7 през 2023 г.
E-GMP платформа
Моделите на марката IONIQ ще се базират на електрическа глобална модулна платформа, известна като E-GMP. Предстоящият EV модел, базиран на E-GMP, ще може да достигне 450 км обхват само с 20 минути зареждане, което ги прави лидер в бързото зареждане.
Стратегия 2025
Наскоро Hyundai Motor Group обяви, че има за цел да продаде 1 милион бройки изцяло електрически превозни средства и да вземе 10 процента дял, за да стане лидер в областта на електрическите автомобили.
Съгласно Стратегия 2025, самата компания Hyundai Motor цели до 2025 г. да се превърне в третия по големина автомобилен производител на екологични превозни средства с 560 000 BEV продажби в допълнение към продажбите на FCEV.
Събитието IONIQ
Hyundai отпразнува старта на IONIQ, като превърна London Eye в гигантска буква „Q“. Това се случи в нощта преди официалното отваряне на известната атракция на 31 юли. Hyundai използва електрически светлини и буквата се виждаше наистина отдалеч. Събитието наелектризира Лондон, който почти бе спрял заради пандемията от COVID-19. Специалното светлинно шоу отбеляза началото на нова ера – на електрифицираната мобилност.