Начало Други Isotta Fraschini изтегли участието си в световния шампионат за издръжливост

Isotta Fraschini изтегли участието си в световния шампионат за издръжливост

83
0
Isotta Fraschini
снимка, Георги Тодоров

Isotta Fraschini изтегли участието си в световния шампионат за издръжливост. Италианската марка обяви, че напуска WEC с незабавен ефект и няма да се включи в последните три старта за този сезон. Не се знае дали Isotta Fraschini ще се завърне в шампионата през 2025 г.

Isotta Fraschini се оттегли от WEC издръжливост с незабавен ефект. По този начин бройката на прототипите в клас Hypercar ще бъде намалена в оставащите три кръга до края на годината

Основната причина за оттеглянето на Isotta Fraschini е свързана с продължаващите спорове с тима на Duqueine, който отговаряше за управлението на един Tipo 6-Competizione. Слабото представяне също може да се прибави като фактор за оттеглянето от WEC. Isotta Fraschini беше и марката, която разполагаше и с най-малко ресурси в сравнение със съперниците си.

Очаква се спорът между Isotta Fraschini и Duqueine да стигне до съда. В същото време ръководството на марката е решило да спре програмата си за състезания за издръжливост. Вместо това бутиковата марка ще пренасочи ресурсите си към разширяване на инициативите си за писта и шосейни автомобили.

„Гордеем се с постиженията си в дебютния ни сезон. Участието в WEC беше чест и невероятно преживяване. 24-те часа на Льо Ман бяха най-значимото ни събитие“, заяви Мигел Валдекабрес.

„Това много трудно решение не беше взето лесно. То обаче ни позволява да надграждаме върху опита си. Сега ще насърчаваме растежа на нашата марка и развитието на нашите продукти както на състезателния, така и на пазара за хиперколи.

„Ние сме нов производител с големи амбиции. Решението да не продължим участието си в WEC през 2024 г. е стратегическо задължение, за да запазим ресурсите си и да осигурим приемственост на нашия проект. „Въпреки този труден неуспех, ние сме развълнувани от това, което ни очаква в бъдеще. Пътуването ни като високопроизводителна марка продължава. Очакваме с нетърпение да достигнем нови върхове“, добави главният изпълнителен директор на Isotta Fraschini.

Isotta Fraschini планираше да се включи в клас Hypercar на WEC още в края на миналия сезон. Марката проведе редица тестове на различни писти. Първоначално Isotta Fraschini си партнираше с Vector Sport. В крайна сметка обаче договорът с британския отбор беше развален. Това, в съчетание с липсата на хомологация отложи дебюта на Isotta Fraschini до началото на тази година.

Isotta Fraschini изпитваше огромни затруднения в първите пет старта от тази година. Италианската бутикова марка нямаше темпото на нито един от своите съперници и редовно заемаше последните места в класирането. Най-доброто постижение на екипът беше 11-то място в 24-те часа на Льо Ман с прототип №11 и екипаж Жан-Карл Верне/Карл Бенет/Антонио Серавале. В последното си участие в Сао Пауло тримата отпаднаха заради технически проблем

Бъдещето на Isotta Franschini в световния шампионат за издръжливост остава под въпрос. По-рано тази година WEC промени правилата и ще изисква от производителите да използват два автомобила от следващия сезон. Ако италианците не се включат, то местата най-вероятно ще отидат при някои клиентски отбор.

„Isotta Fraschini изказва искрена благодарност на спонсорите, пилотите, партньорите и феновете за непоколебимата им подкрепа през този първи сезон. Компанията също така благодари на WEC и Automobile Club de l’Ouest (ACO) за тяхната подкрепа и се надява на евентуално завръщане в близко бъдеще“, се допълва в изявлението на марката.

Isotta Fraschini става третият производител, който напуска WEC след въвеждането на категорията Hypercar. В края на миналата година от шампионата си тръгнаха Гликенхаус и Floyd Vanwall Racing. Не се очаква някой от тези екипи да се върне някога в WEC.