Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Истанбул парк – техническото предизвикателство

Истанбул парк – техническото предизвикателство

141
0

Пистата Истанбул парк е истинско предизвикателство с комбинацията от ниски и високоскоростни завои и не е никак лесно болидите от Формула 1 да се настроят оптимално добре, за да се справят, обясняват от екипа на Рено преди Гран при на Турция тази неделя. Изпреварванията не са лесни, особено в първата половина на трасето, но дългата права във втората му част (която извежда към 12-и завой) предоставя идеална възможност за задминавания. Особено се коментира и осми завой – един от най-трудните в календара въобще.
Пистата в Истанбул все още е доста нова, поради което асфалтът и бордюрите са в добро състояние. Това е предпоставка за сравнително бързо намиране на оптимален баланс на колите. Предизвикателството в случая е да се намери най-добрият компромис между по-твърди реглажи за високоскоростната част от тура и по-меките настройки, нужни за по-бавните секции. От аеродинамична гледна точка се залага на средно ниво на аероприлепяне, за да се запази достатъчно скорост в критичния осми завой. От Рено обаче отбелязват, че в секторите 3-5 и 12-14 завои най-важно е механичното сцепление, а не аеродинамично генерираното прилепяне.
По отношение на спирачките зоната около завой 12 е най-важна на пистата. Именно там по-късното спиране помага за изпреварване. Като цяло обаче трасето не натоварва твърде много спирачките, въпреки че някои състезатели понякога имат проблеми с блокиране на задните спирачки. За сметка на това гумите са доста натоварени, особено предна дясна в сложната крива на осми завой. Бриджстоун са предоставили твърдия и среден по твърдост тип на отборите за уикенда, същите каквито бяха и за надпреварата в Испания. Промяната в датата на провеждане на старта в Турция пък означава различни климатични условия – времето е значително по-хладно спрямо горещините през август. Това също оказва влияние върху гумите, като по-ниските температури би трябвало да помогнат за по-малко износване.
Около 65% от една обиколка на Истанбул парк се изминават на пълна газ – това е приблизително средна стойност спрямо останалите стартове в календара.