Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Истинско удоволствие е да се работи с Райконен, категоричен е Алисън

Истинско удоволствие е да се работи с Райконен, категоричен е Алисън

35
0
Джеймс Алисън

Промени в правилата, проблем във втората серия тестове, няколко най-бърз времена в изпитанията – екипът на Лотус загатна за сериозен потенциал. Предстои първата надпревара от сезон 2012 г. във Формула 1 и техническият директор на екипа Джеймс Алисън споделя очакванията си за Гран при на Австралия.

– Как беше да се работи с Кими Райконен по време на тестовете?

– Трябва да кажа, че бе абсолютно удоволствие да се работи с него в изпитанията. От първия ден бе в състояние да направи цяла състезателна дистанция, караше без какъв и да е знак за физическо изтощение. Моментално стана ясно, че се връща в спорта в чудесна физическа форма и с огромен ентусиазъм за успех. И за инженерите бе невероятно да работят с него – той им даваше изключително чиста обратна информация по много цивилизован начин.

– Как се справи Ромейн Грожан с предизвикателството?

– Ромейн е млад и талантлив. На Херес показа, че е в състояние да дава много добри времена за обиколка. Очевидно взимаше предвид всичко, което му казвахме по време на тренировките. Приятна изненада е, когато един пилот е толкова възприемчив, реагира и прилага уроците така бързо и цялостно.

– Колко ви забави проблемът с предното окачване?

– Доста – загубихме цели четири дни тестове. Хубаво бе, че колата не би много издръжлива от самото начало, така че базата бе наистина силна. Това означаваше, че всъщност нямахме особени съмнения дали можем да изминем достатъчно километри, след като поправихме конкретния проблем. Загубихме обаче време за настройки и шанс за пилотите ни да карат колкото се може повече, да научат повече за гумите. Не бе добра ситуация, но не бе и смъртоносен удар.

– Колко бързо разрешихте проблема?

– Диагнозата бе много бърза. До края на деня имахме нова конструкция, която да реши проблема. Предизвикателството дойде, когато трябваше да монтираме решението достатъчно бързо, за да сме готови за втория тест в Барселона.

– Вниманието бе приковано върху проблема с шасито, но имаше ли други грижи с Е20?

– На Херес имаше няколко дребни неща, но бързо ги поправихме.

– Колата в Австралия същата ли ще е като на финала на тестовете?

– Имаме нещо съвсем малко планирано за Австралия, което се вижда само при много внимателно наблюдение.

– Доста се изговори за естетиката на носовете. Какво мислите вие?

– Съгласен съм, че не е най-красивото нещо на света, но се свиква.

– Ще може ли Е20 да атакува топ 4, има ли такъв потенциал?

– Това е целта ни и вярвам, че имаме добър шанс да я постигнем. Точният ред на грида обаче е труден за преценка от зимните тестове.

Допълнителни подробности за автомобила на Лотус Е20 можете да намерите в новия брой на списание ClubS1 (147) – в ексклузивния разговор с Алисън, както и още детайли за завръщането на Кими Райконен във Формула 1.