Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг пред Хамилтън на Монца

Розберг пред Хамилтън на Монца

64
0

Нико Розберг спечели за първи път в кариерата си Гран при на Италия на Монца и намали преднината на големия си съперник и съотборник в Мерцедес Люис Хамилтън само на 2 точки преди Формула 1 да напусне Европа за последните 6 състезания тази година.

Хамилтън стартира от първа позиция, не потегли добре и след първия шикан бе едва шести, но в крайна сметка завърши втори пред двете коли на Ферари със Себастиан Фетел и Кими Райконен.

Битката за пето място спечели Даниел Рикиардо (Ред Бул), който изпревари Валтери Ботас (Уилямс). Следващите места заеха Макс Верстапен, Серхио Перес, Фелипе Маса, Нико Хюлкенберг, Ромен Грожан и Дженсън Бътън.

Преди старта почти всички в челото очаквано тестваха потегляне с най-меките гуми суперсофт. Само Мерцедес направиха това със софт, с които щяха да тръгнат. При тях стратегията изглеждаше най-ясна – само 1 бокс и смяна на софт с медиум.

С най-твърдите гуми само Нико прави обиколки в тренировките, а Люис имаше за целия уикенд един избран чифт. Снощи Тото Волф заяви, че това не би трябвало да е проблем при огромното му предимство в квалификацията. Температурата на асфалта бе 37 градуса с 5 по-малко от вчера.

Техническият шеф на шампионите Пади Лоу обясни, че не очаква неприятности между пилотите си до първия завой, който обаче е много сложен на Монца, но стратегията още е все пак отворена и може да се повлия от излизането на кола за сигурност.

Извън топ 10 Маса, Паскал Верлайн, Карлос Сайнц, Ромен Грожан, Фелипе Насър и още пилоти в дъното също бяха избрали да тръгнат със софт.

Хамилтън имаше малки притеснения и от малко петно на предна лява гума, получено при малко по-остро спиране вчера, но не тя му създаде проблем. На старта Люис превъртя задните гуми и не тръгна добре. Така след първия шикан се оказа една шести. Розберг поведе, следван от Фетел и Кими. Четвърти и пети бяха Ботас и Даниел Рикиардо.

С по-мощната си задвижваща система Люис изпревари австралиецът още във втория тур на Курвагранде и притисна Ботас, в чиито Уилямс също има задвижваща система на Мерцедес. Зад Рикиардо се подредиха Перес, стартиралият феноменално Маса, Фернандо Алонсо и Верстапен.

На първия завой в началото на втория тур се закачиха Насър и Палмър. Колата на бразилеца буквално се разпиля по пистата. Комисарите бързо изчистиха обаче трасето, само при жълти знамена.

До седмата обиколка Розберг натрупа преднина от 2,4 сек пред Фетел. Кими бе на още две секунди и имаше вече малки проблеми с вибрации в гумите при спиране.

В Мерцедес обмисляха дали Люис да не мине на стратегия с 2 стопа, но Пит Бонингън му каза, че засега темпото е добро. Англичанинът оставаше пети до деветата обиколка, но на под 10 сек от Нико. В началото й най-после изпревари Ботас на стартовата права, въпреки че задните му гуми при атаките вече се износиха много и до 13-ия тур бе на 3,1 сек зад Кими и на 13 зад Нико.

В Уилямс видяха, че Ботас едва удържа вече и Рикардо и го извикаха за смята. През пита мина и Верстапен. И двата сложиха софт. С новите жълти гуми Ботас бързо мина Бътън и Сайнц. В 15-та обиколка смяна направи и Кими Райконен, който сложи пак супер меки гуми, което означаваше 100% още един стоп за друг тип, докато при съперниците му имаше теоретичен шанс да не сменят до края. Фетел направи същото след тур.

В това време в Мерцедес се придържаха твърдо към план А – 1 стоп.

След спиранията на съперниците Хамилтън вече бе втори на 14,9 сек зад лидера Розберг. Фетел и Райконен бяха трети и четвърти, а без стоп пети се придвижи Грожан пред Ботас и Рикиардо, който също бе сменил суперсофт със софт.

Валтери мина и французина, а малко по-назад Алонсо се забави при смяната и загуби позиции, защото сигналът за тръгване остана червен. Така се случи и с Бътън, а и двамата бяха с добро темпо и не лоши позиции, които загубиха и после си направиха състезание за 12-то място с различни типове гуми при вторите смени.

В челото Люис изчисти напълно работата на гумите си и вече бе по-бърз от Нико като до 22 обиколка дистанцията намаля на 12,6 сек.

Розберг обаче бе спокоен и в добро темпо. Спря за смяна на стартовите гуми софт с медиум в 25-та обиколка, а Хамилтън настигна цяла група от коли в опашката и спря за медиум и единствения си стоп след обиколка.

Двете коли на Ферари изглеждаха също стабилно на трето и четвърто място, а зад тях на 7,5 сек битка водеха Ботас и Рикиардо. Зад Дани вече бе Верстапен пред Маса, Хюлкенберг, Алонсо, Перес и Бътън. Чеко изпревари Фернандо с по-силната задвижваща система на Форс Индия в 33-та от 53 обиколки.

В Уилямс нямаха шанс да направят още 20 обиколки без смяна и Ботас откри вторите спирания. Фетел и Райконен също смениха гуми този път със софт. Себастиан се върна на пистата пред Рикиардо, Кими бе зад Верстапен, но и Ред Бул нямаше как да направят по 40 обиколки с един чифт софт и също един след друг спряха за смяна и класирането се оформи. Рикиардо обаче сложи пак суперсофт в опит за финална атака срещу петия – Ботас. В 47-та обиколка Даниел успя да изпревари с феноменална маневра Валтери на първия шикан. Макс Верстапен пък притисна Перес, който бе седми и го изпревари на свой ред.

Поредното ужасно състезание имаше Дани Квят, който получи и наказание от 5 сек за превишена скорост. В падока все по-активно се заговори, че това бе последното му състезание и в Сингапур на негово място ще видим качилия се днес на подиума в GP2 Пиер Гасли.