Издръжливостта ще е най-важният фактор в шампионата на Формула 1 през 2014 г., смята техническият директор на Ферари Джеймс Алисън.
– Ако трябва да избера едно нещо, което вероятно ще е доминираш фактор през сезона, не бих посочил нито мощността, нито аеродинамичното развитие. Бих казал, че тази година издръжливостта ще е абсолютно фундаментална. За 2014-та за първи път от много време насам имахме свободно разработване на двигател – от нулата. Това със сигурност ще доведе до различни нива на мощност между отделните производители, което прави моторите много по-важен елемент за темпото през предстоящия сезон, отколкото през последните няколко години. Правилата за аеродинамиката обаче също са нови. Кривата на развитие и в тази област ще е много остра, а важността му – поне толкова голяма, колкото разликата в мощностите на отделните агрегати – посочи той при представянето новия болид на Скудерията F14 T.
Алисън допълни, че е истинско удоволствие да работиш с чисто нова концепция:
– Нов проект, сложен и труден, създаването от нула на един комплексен автомобил – това е като ежедневна Коледа за един инженер. Казвайки, че е удоволствие обаче, не бива да забравяме, че е и много, много трудна задача. Но трудностите не спират с началото на сезона. Те ще продължат да ни преследват във всеки старт, докато ние се опитваме да напредваме с болида през годината.
Според Пат Фрай пък ограниченията в използването на горивото през 2014 г. не означават, че пилотите ще трябва във всяко състезание да намаляват в някакъв момент, за да пестят бензин.
– Ще има някои надпревари, които ще бъдат изпълнявани с пълна скорост, без лимити, като Монако например – обясни инженерният директор на Скудерията. – В други ще трябва да се внимава с горивото. В Мелбърн предполагам, че ще се изправим срещу най-доброто и най-лошото в това отношение. На това трасе консумацията е висока. Трябва да се научим как да използваме вариантите: основните стратегии за пестене на бензин, къде трябва да си бърз, къде да вървиш по-бавно. Темпото на колата се сменя с плюс-минус секунда в зависимост от това какво ще използваш (гориво-енергия) във всяка отделна обиколка.
При това положение предварителните проучвания и опитите да се предвиди какво може да изберат съперниците ще станат по-сложни в сравнение с предишните години, продължи Фрай. Той смята, че промяната в правилата понастоящем е дори по-голяма, отколкото при забраната на турбомоторите в края на 1988 г.:
– Наоколо съм от достатъчно дълго време и видях края на предишната турбоера, когато преминахме на атмосферни двигатели. И онази промяна бе сериозна, но бе нищо в сравнение с тази за настоящата година. Тази за аеродинамиката не бих нарекъл толкова драматична, колкото засягащата задвижващата система. Комбинацията от двете доведе до сериозни предизвикателства за това колата да е в позволените лимити на тегло, както и при оптимизирането на задвижващата система.