Германските автомобилни производители Volkswagen и Daimler отбелязаха изключителен ръст в продажбите си през март. Докато Mercedes-Benz отбелязват най-успешния месец в историята на фирмата, концернът от Волфсбург бележи ръст от 35%. Само през месец март в САЩ са продадени 10 000 автомобила от модела Passat.
Новата 2012 г. започна по най-добрия начин за двете компании. След рекордната си по продажби предходна година, сега през март концерна от Щутгарт записа продадени 131 334 коли. Това отговаря на покачване от 11% спрямо предходната година. С това процентното покачване спрямо първите два месеца обаче изостава, защото общо за първото тримесечие от 2012 г. общият ръст е 11,9% с продадени 313 902 коли. По региони най-сериозен остава пазара в Азия, с ръст от 18,1%. В западна Европа покачването е 9,3%, а в САЩ 7,7%.
„Освен изключително успешното първо тримесечие, ние сме много доволни от отзвука, които получават нашите нови модели и сме почти сигурни, че ще постигнем целта си да отбележим нов рекорд в продажбите през тази година“, заяви Йоахим Шмид, отговорния директор на Мерцедес по въпросите на маркетинга и продажбите. След старта на производството на новия B-Class в Кешкемет през миналата седмица, сега ще разполагаме и с повече коли, които да отговорят на повишеното търсене на нашите продукти.“
При Volkswagen пък продажбите на американския пазар вървят толкова добре, че е било необходимо наемането на нови 800 работника в завода Чатануга, щата Тенеси (САЩ), за да се отговори на повишеното търсене. Концернът е отбелязал ръст от 34,6%, докато при самата марка Volkswagen нарастването е с 40,8%. Това е най-доброто тримесечие в VW в САЩ за последните 40 години.
Най-голям дял за повишените продажби има модела Passat, от който за първи път са продадени повече от 10 000 коли за месец.
„Преди две години бяхме продали за 12-те месеца 10 168 Passat-а, сега ударихме котата десет хиляди за един месец“, обясни Джонатан Браунинг, шефът на Volkswagen за Америка.