Тимът на Мерцедес все още няма конкретен отговор за причините, довели до дисквалификацията на Джордж Ръсел от Гран при на Белгия, но посочи допълнителни фактори, които са допринесли за това. Оперативният директор на тима от Бракли Андрю Шовлин направи анализ на състезанието и сподели резултатите от първоначалното разследване. Сред факторите освен деградацията на гумите той спомена загубата на тегло на самия пилот, както и износването на планката под пода на болида му.
„В началото на състезанието автомобилите бяха с едно и също тегло. Крайният резултат за Джордж очевидно е много разочароващ, особено след толкова силно състезание от негова страна. В момента се опитваме да разберем какво точно се е случило. Част от процеса е измерването на всички различни компоненти. Един болид може да изгуби сериозно тегло по време на състезание. Има износване на гумите, на планката на пода, на спирачките, разход на масло. Самите пилоти губят много килограми и в това конкретно състезание при Джордж се получи точно така“, посочи Шовлин.
„На старта и двата автомобила бяха с едно и също тегло. Люис [Хамилтън] и Джордж бяха претеглени след квалификацията и болидите бяха с разлика, по-малка от 500 грама. След финала колата на Джордж бе единствената с проблем и това се дължи на допълнителни фактори. Деградацията на гумите например бе много по-висока (от очакваното). Изглежда и износването материала на планката е било по-голямо“, продължи оперативният директор на Мерцедес
Шовлин каза още, че отборът ще събере всички данни по случая с Ръсел и ще се постарае това да не се повтаря в бъдеще.
„Що се отнася до темпото, то автомобилът на Джордж очевидно олекваше по-бързо от този на Люис. Това може да доведе до известно предимство, но тук говорим за стотни от секундата на обиколка. Много малък аванс, защото иде реч за количества от порядъка на един-два килограма. Не става дума за голямо предимство във времето за тур“, добави оперативният директор на Мерцедес.
В Белгия Мерцедес изпробва нови компоненти, но представянето не бе добро и тимът се върна към предходната спецификация на F1 W15. Времето в събота, когато това се случи, бе лошо и през целия ден валя. В неделя обаче бе сухо. Това означаваше, че Ръсел и Хамилтън нямаха тренировки на суха писта с твърдите гуми. Джордж реши да кара с едно спиране в бокса по време на самата надпревара.
View this post on Instagram