Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Износването на гумите няма да е толкова високо през сезона, твърдят от...

Износването на гумите няма да е толкова високо през сезона, твърдят от Пирели

20
0
Фернандо Алонсо

Износването на гумите няма да е толкова високо през новия сезон във Формула 1, заявиха от Пирели след втората серия предсезонни изпитания на тимовете от Гран при. Тестовете се проведоха на пистата Каталуния до Барселона и някои пилоти изразиха притеснение, че деградацията е страшно бърза. Серхио Перес (Макларън) например сподели, че ако в Австралия положението е същото, в състезанието на Албърт парк ще се правят към десетина пита.

От Пирели обаче отбелязаха, че температурите на Каталуния бяха много ниски, което бе предпоставка и за акумулирането на по-малко полезни данни.

Тимовете изпитаха доста сериозно износване в Барселона, като то се дължеше най-вече на атмосферните условия – заяви моторспорт директорът на италианската компания Пол Хембри. – Времето в Барселона бе далеч от типичното за останалата част от сезона – със значително по-ниски температури на въздуха и трасето, като в последния ден дори валя. Поради тези причини гумите бяха извън обичайните си работни прозорци и това доведе до проблеми като грейнинг например. Условията в комбинация с конфигурацията на пистата и абразивността на настилката бяха особено неблагоприятни за използване на суперсофт. Освен това екипите все още правят сериозни промени в настройките на новите си автомобили и се запознават с новите гуми, заради което нивата на деградация бяха необичайни. В Мелбърн високото износване, изпитано от някои отбори, ще бъде елиминирано.

Средните температури на трасето бяха по-ниски дори от тези на Херес, където отборите тестваха в началото на февруари. Тимовете бяха съсредоточени върху дълги серии от обиколки и симулации на състезание в Барселона, след като разполагаха с първоначалните анализи за скоростта и представянето на новите си коли.

Според данните на Пирели от първите два теста пък в Гран при на Австралия могат да се очакват между две и три спирания за гуми. На Каталуния бе установена разлика от около 0,5 сек между представянето на смесите за суха писта, но отново бе изрично отбелязано, че там бе необичайно студено и поради това изводите не са съвсем окончателни.

Най-много обиколки на пистата до Барселона направи Валтери Ботас (Уилямс) – 355, следван от Фернандо Алонсо (Ферари) – 283 и Макс Чилтън (Маруся) – 241. Най-доброто време за четирите дни изпитания е на Перес – 1:21.848 мин. То е с 0,182 сек по-бързо от най-доброто в миналогодишния тест на същата писта – 1:22.030 на Кими Райконен (Лотус).

 

Тестовете на Каталуния в цифри:

Общ брой комплекти гуми, доставени за изпитанията на Каталуния – 385, от които

суперсофт24
софт87
медиум132
хард97
интермедии40
гуми за мокро27

Общ брой използвани комплекти – 303, от които

суперсофт5
софт53
медиум127
хард84
интермедии24
гуми за мокро10

 Най-дълги серии от обиколки:

суперсофт16
софт31
медиум36
хард24
интермедии29
гуми за мокро22

 Времената от четирите дни:

Ден 1

1.Нико РозбергМерцедес1:22.616нови медиум
2.Кими РайконенЛотус1:22.623нови медиум
3.Фернандо АлонсоФерари1:22.952нови медиум

Ден 2

1.Серхио ПересМакларън1:21.848нови софт
2.Себастиан ФетелРед Бул1:22.197нови софт
3.Кими РайконенЛотус1:22.697нови медиум 

Ден 3

1.Фернандо АлонсоФерари1:21.875нови софт 
2.Нико ХюлкенбергЗаубер1:22.160нови софт 
3.Ромейн ГрожанЛотус1:22.188нови софт 

Ден 4

1.Люис ХамилтънМерцедес1:23.282нови медиум
2.Дженсън Бътън

Макларън

1:23.633нови медиум
3.Жан-Ерик ВернТоро Росо1:24.071нови софт