След първото участие на Mitsubishi в автомобилно състезание (Макао Гран При 1962 / Mitsubishi 500), Mitsubishi и моторните спортове са близко свързани.
Независимо от вида на състезанието (състезание на писта: победител на Гран При Япония 1971 / Colt F2000, WRC: 4 награди за пилоти + 1 награда за производител / Lancer Evolution, Кроскънтри: 12 победи на рали Dakar / Pajero), изключителните умения на пилотите и навигаторите, ефективната работа на състезателните екипи, високата надеждност и отличните технически постижения при разработката на автомобили постепенно създадоха репутация и популярност в цял свят.
Лабораторията
Моторните спортове, в ролята на маркетингова платформа за новите модели на Mitsubishi, постави началото на някои непреходни легенди като Pajero и Lancer/Lancer Evolution, с което допринасе за утвърждаването на серийните модели, включително и на представеното неотдавна семейство на Lancer (Sports Sedan, Sportback, Ralliart, Evolution).
Като лаборатория за изпитания в реални условия, моторните спортове спомогнаха за разширяване сферите на дейност на центъра за разработка на Mitsubishi в Okazaki в области, включващи например технологии за задвижване на четирите колела и турбокомпресия, които се използват в серийно произвежданите леки автомобили и модели от SUV гамата – от Lancer до Pajero.
Кросоувър
Днес Mitsubishi Motors Corporation (MMC) прави това отново с лансирането на състезателен автомобил от следващо поколение – изцяло новия кросоувър Racing Lancer.
С този автомобил MMC желае да добави ново измерение в своята дейност, свързана със състезателните автомобили, като съчетава 35-годишния опит на Lancer с 25-годишната епопея на Pajero.
Като комбинира качествата на автомобилите за онроуд и офроуд състезания, както и на леките и високопроходимите автомобили, Racing Lancer става по-привлекателен за пазара в сравнение със своите предшественици и възобновява състезателната кариера на модела Lancer.
Със силует, вдъхновен от току-що представения Lancer Sportback с 5 врати, Racing Lancer действително ще подпомогне офанзивата на Mitsubishi в сектора на леките автомобили, подобно на предишния Pajero Evolution, който бе пуснат на пазара паралелно със следващото поколение на Pajero през 2006 г.
Мощта на дизеловия двигател
За да бъде по-осезаема на предстоящото автомобилно изложение в Париж офанзивата ще бъде подкрепена и от средносрочната стратегия за леките автомобили Mitsubishi за Европа, където производителят съчетава спортните успехи от миналото със “зелен” дизайн – под необичайния лозунг “Един сегмент / Едно (зелено) решение”.
Необичайна ще бъде и ролята на Racing Lancer като посланик на MMC за дизеловите технологии – чрез избраното от корпорацията “зелено” решение за C/D сегмента, към който принадлежи Lancer.
Макар и да се занимава сравнително отскоро с дизелови технологии, Mitsubishi, със своя утвърден опит в разработването на двигатели (пионер в областта на чистите емисии, балансиращите валове, турбокомпресорите, директното впръскване и др. – още от 70-те години на ХХ век), мобилизира своите усилия за създаването на база за разработка на дизелови технологии в компанията, където се произвеждат широка гама от дизелови агрегати.
От изцяло новия 4-цилиндров двигател 4N13 Euro V, който ще се появи на пазара през 2009 г. най-напред в Lancer, до състезателния 3.0-литров V6 двигател с турбокомпресор на Racing Lancer – всички агрегати ще се основават на същото ноухау и ще се характеризират със същите съществени “зелени” предимства на дизеловата технология, а именно нисък разход на гориво и ниско ниво на вредни емисии.
Цел: Дакар!
Racing Lancer представлява един състезателен кроскънтри автомобил, разработен в съответствие с изискванията на Група T1 на FIA (модифицирани кроскънтри автомобили за ралита). Той също така отговаря на новите изисквания, които ще влязат в сила през 2010 г.
На базата на силно обнадеждаващите резултати от изпитателния период на новия двигател, с който Pajero Evolution се състезава през последните месеци, Mitsubishi Motors са сигурни, че Lancer Racing ще играе основна роля в ралито Дакар 2009 г.
Както вече бе съобщено, през следващата година ще се отвори нова страница за състезанието с преместването му от Африка в Южна Америка – подобно на новото начало, което ще постави Racing Lancer…