Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Йос Верстапен: В настоящия момент от кариерата на Макс е по-добре да...

Йос Верстапен: В настоящия момент от кариерата на Макс е по-добре да направя крачка назад

51
0

Йос Верстапен заяви, че ще отстъпи на заден план, след като синът му Макс Верстапен е постигнал целта, която са имали и двамата – да стане пилот в топ отбор от Формула 1.

Бившият холандски състезател направлява кариерата на младежа заедно с Раймонд Вермюлен.

„В настоящия етап от кариерата на Макс е по-добре да направя крачка назад, защото сега той е там, където трябва да бъде. Свърших си работата – в топ тим е. Не искам да съм на преден план, прекратих и ангажимента си да правя колонка за един вестник. Сега нещата зависят от Хелмут [Марко], Кристиан [Хорнер] и Макс. Тук съм като баща и не аз, а Макс трябва да коментира представянето си в квалификацията. Аз мога само да кажа, че съм много щастлив от постижението му”, заяви Верстапен старши след квалификацията за Гран при на Испания, в която синът му се класира четвърти.

Думите на бившия пилот от F1 бяха изтълкувани като знак за оттегляне от мениджърския екип на Макс. Според motorsport-total.com обаче тази интерпретация не е вярна и всъщност Йос щял да продължи да действа като мениджър, но извън публичното внимание.

Междувременно спортният шеф на Мерцедес Тото Волф каза, че Мерцедес не са проявявали сериозен интерес към тийнейджъра през последните месеци: „Никога не сме провеждали сериозни дискусии, защото бе ясно, че той е в схемата на Ред Бул. Не успяхме да дадем на Макс достатъчно интересни възможности, когато имаше шанс. Ред Бул му предостави място в Торо Росо и беше ясно, че до две години трябва да го сложи в кокпита на Ред Бул. Така и стана. Всичко се получи според плана на Йос, което е страхотно. Помня, че видях Макс за първи път, когато получи трофей на галата на ФИА в Париж през 2013 г. Тогава се появи на сцената с картинг, а две години по-късно е име в F1, при това с пълно основание.”

Йос и Макс Верстапен водеха преговори с Ред Бул и Мерцедес през лятото на 2014 г. за присъединяваме към програмата за млади пилоти на един от двата екипа. Твърди се, че Йос поставил тогава ултиматум – задължителното условия за договор със сина му било място във Формула 1. Мерцедес обаче нямаха такава възможност, което обяснява развитието на събитията. На 12 август бе обявено, че 16-годишният тийнейджър (тогава състезаващ се за първи сезон с автомобили във Формула 3) се присъединява към академията на тима от Милтън Кийнс. По-малко от седмица по-късно – на 16 август – бе обявено, че е подписал договор и ще кара за Торо Росо през следващия сезон.

От началото на 2016 г. пък започнаха да се появяват твърдения, че както Мерцедес, така и Ферари проявява интерес към Верстапен младши. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер призна в известна степен, че изтеглянето на Макс в основния тим е следствие от засилено внимание от страна на други отбори: „Макс очевидно е забележителен талант. Може би е най-добрият млад талант във Формула 1 в момента. Неминуемо е в такъв случай големите отбори да го огледат, като това включва и двата ни най-големи съперника (Мерцедес и Ферари). Ние видяхме възможност да удължим отношенията си с Макс и това определено решава нещата за следващите няколко години.”