Несъмнено продуктите на британската компания Jaguar са предназначени за аристократи. Изтънчен дизайн, суперлуксозен интериор и понякога нестандартни решения, като шайбата за смяна режима на трансмисията, например.
Може би всичко това ни кара да определяме британците не като обикновен представител в премиум-сегмента, а като член на по-висшия луксозен сегмент, където са марки като Bentley, Maserati и т.н.
Затова и изглежда малко странно, че Jaguar не се отказва от идеята си да пуска на пазара комби-версии, каквито в този сегмент липсват. Но европейският пазар си има свои правила – даже и сред моделите в ценовия сегмент до 60 хил. евро универсалните варианти са по-популярни от базовите седани.
Така че изглежда напълно логично излизането на версия комби, базирана на най-популярния модел на Jaguar – седана XF с обозначение Sportbrake. Официалният дебют на практичната модификация ще се състои след седмица на изложението в Женева.
Външността на комбито е напълно идентична с познатия автомобил, но само да задните врати. След тях покривът плавно се спуска към задните колони, които видимо изглеждат много тънки. По цялата дължина на задната врата преминава хромирана лайстна, свързваща двата светлинни блока, оборудвани със светодиоди.
Разликите в габаритните размери се свеждат до увеличената с 5 мм дължина на каросерията, а благодарение на новия покрив е увеличена и височината над главите на пътниците отзад с 48 мм.
Обемът на багажника предлага 550 литра стандартно и 1675 л. при свалени задни седалки. Те пък са напълно нови, разделят се в съотношение 60/40 и се прибират съвсем лесно с натискане на специално лостче в багажника. Полученото товарно пространство е с дължина 1,97 метра и широчина 1,06 м. Под пода е монтиран специален органайзер, а вратите ще се затварят електрически.
Jaguar XF Sportbrake ще разполага и с пневматично задно окачване, регулиращо автоматично положението на каросерията в зависимост от натовареността на багажника.
Независимо от повишеното със 70 кг. тегло, британците обещават да запазят управляемостта и комфорта на комбито като при седана, независимо от превозвания товар.
При стартиране на продажбите новото комби на Jaguar ще се предлага изключително с дизелови задвижващи агрегати, познати от седана – 2,2-литров 4-цилиндров двигател и 3-литров туинтурбо 6-цилиндров мотор, комбинирани с 8-степенна автоматична трансмисия.
Възможно е на по-късен етап да се появи и топ-модификация с бензинов двигател с принудително пълнене, като и версия със задвижване 4х4.