В дълъг и приятен разговор снощи техническият директор на Торо Росо Джеймс Кий обясни причините за голямото разнообразие в избора на носове, барджбордове и изобщо решения в новите болиди. Той с усмивка отхвърли твърденията, че колата му e Мерцедес, оцветен като кен на Ред Бул. Кий също така обясни, че той и екипът му са тествали поне 5 концепции на носове, преди да изберат тази. Тя може и да прилича на Мерцедес, но не е на базата на опита и с данните от последните 2 сезона, а защото има най-голям потенциал.
„Тествахме много различни варианти и избрахме този, защото смятаме, че в него има най-голям потенциал за развитие, защото не е толкова важно колко притискане ще генерираме сега, а колко ще успеем да го развием в хода на сезона”, откровен бе Кий, който е смятан вече за един от най-добрите в бизнеса.
На въпрос на ClubS1 дали е по-добре въздухът към пода да идва отстрани на носа или под него, както е при Ферари и Уилямс, Кий отговори, че е въпрос на обща концепция и той лично смята, решението, което са избрали за по-доброто и не защото Мерцедес го използва.
Пак във връзка с различния избор на формата на носа според Джеймс е дошло и разнообразието на елементи зад предните гуми, което е наистина много голямо при всички болиди.
„Има поне три фактора, които го определят, каза Кий. – Първият е избор на обща концепция от носа назад към пода и кутии за радиаторите. Вторият е липсата на много време за развитие, защото при толкова драматични промени дори и работа от 2015 г. по колите не е достатъчна, за да се получат най-добрите решения. Третият фактор е различният начин на охлаждане на задвижващите системи и елементите на електрониката при всяка.”
Конструкторът отказа в тази връзка да сравнява работата и изискванията на задвижващата система Ферари от 2015 г. и Рено от 2017 г. но отбеляза, че французите са направили огромна крачка напред в сравнение със системата си от преди две години, с която Торо Росо работеше.
Кий няколко пъти подчерта, че за него и екипът във Фаенца смяната задвижващата система на Рено с Ферари и сега пак връщането към Рено, никак не е била добра, но обстоятелствата не са зависели от него. Говорейки за конкретната програма за тестовете, Кий обясни още, че поне при неговия тим, а вероятно и при голяма част от останалите няма да има драматични промени в елементите на колите между първия и втория тест, както предишни години.
„Просто защото няма време, но решения като Т-крилата на края на перките със сигурност бързо всички ще изпробват”, каза Кий и днес вече няколко екипа като Уилямс и Хаас ги изпитват. В днешния първи ден тестове Тото Росо започна работа с Карлос Сайнц, на чийто автомобил имаше конструкция с тръби на Пито за потоците именно в зоната зад предните гуми, където явно са съсредоточени първите изследвания.
Самият Сайнц заяви, че е обнадежден от това, че новият болид на Торо Росо прилича на този на Мерцедес. Вчера екипът представи новия си болид STR12 в Барселона, като формата на носа, кутиите за радиаторите и предното окачване наподобяват много на тези на W08.
„Първо трябва да я изпробвам и да я сравня с другите коли на пистата, както и да видим какво ще покаже хронометъра във втората седмица от тестовете, но поне колата изглежда подобна на тази, който спечели всички миналата година, каза испанецът. – Уверени сме, че сме създали една добра база. Надявам се и очаквам да имаме оръжие, което да ни позволи да бъдем в топ 10.”