Пилотите на Мерцедес бяха най-бързи в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Япония. Валтери Ботас изпревари съотборника си Люис Хамилтън с 0,014 сек, но катастрофира по време на сесията. Трети се класира Себастиан Фетел (Ферари), а състезателите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо бяха четвърти и пети.
По-хубаво бе времето в сравнение с вчерашния ден, когато проливен дъжд на практика не позволи провеждането на втората сесия. Температурата на въздуха бе 22 градуса, тази на трасето – 28.
Фернандо Алонсо веднага започна работа след началото на сесията. Тимът му Макларън наруши вечерния час в петък – за втори път този сезон, тъй като се наложи смяна на задвижващата система в болида на испанеца. Заради новите компоненти Алонсо ще получи наказание преместване с 35 места назад на грида.
„Пистата е суха навсякъде”, обади се Себастиан Фетел по радиото.
Немският пилот на Ферари бе с гуми софт, докато Пиер Гасли излезе със суперсофт, а Алонсо – с интермедии (но бързо сложи гуми за сухо трасе). Състезателят на Торо Росо записа първото време за сесията – 1:33.030 мин.
📻 „The track is dry everywhere“ Vettel tells @ScuderiaFerrari #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/a3dXGAt2gu
— Formula 1 (@F1) October 7, 2017
Хамилтън веднага свали 3,3 сек от това постижение (с гуми софт). Пилотите на Ферари пък бяха с различни версии на задното крило, като това на Кими Райконен генерираше повече притискаща сила в сравнение със същия елемент на колата на Фетел. Съперниците им от Ред Бул също имаха разлики в автомобилите. Даниел Рикиардо бе с Т-крило за разлика от съотборника си Макс Верстапен.
Валтери Ботас излезе втори, на 0,460 сек зад Хамилтън. Финландецът е със санкция 5 места назад на грида заради смяна на скоростна кутия във вчерашния ден. Със следващ бърз тур той оглави подреждането с 1:29.055 – -0,014 сек спрямо времето на Хамилтън.
Рикиардо даде трето постижение (+1,784 сек) със суперсофт преди Верстапен (със софт) да го изпревари (+1,334). Състезателите на Хаас и Форс Индия все още не се бяха появявали на пистата повече от четвърт час след началото на сесията.
Фетел влезе в състезателна симулация, по време на която излетя от трасето на Дегнер 2. Рикиардо пък излезе от пистата на Спуун, докато пилотите на Мерцедес излязоха с гуми суперсофт. Ботас записа най-добър първи сектор, след което удари колата си в бариерите при излизането от Спуун. Сесията бе спряна, за да могат маршалите да съберат парчетата от болида на Валтери и да поправят отлепените парчета изкуствена трева.
„Какви са щетите?”, попитаха от Мерцедес финландския си пилот.
„Не съм сигурен за предна дясна част, но задна дясна е потрошена.”
🚩 RED FLAG 🚩 Debris on track after BOT hits the barriers exiting Spoon #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/wDnN3lSo6t
— Formula 1 (@F1) October 7, 2017
Червеният флаг се появи в момента, в който Хамилтън бе в бърза обиколка. Англичанинът бе записал най-добри постижения в първите два сектора и според изчисленията бе на път да даде 1:28.7 мин.
При рестартиране на тренировката до края й оставаха малко повече от 29 минути. Състезателите на Хаас и Естебан Окон все още нямаха времена. От Мерцедес потвърдиха, че сесията за Ботас приключи.
Буквално 2 минути след подновяване на сесията пък се случи нов инцидент – Кими Райконен катастрофира на Дегнер 2 – и тя отново бе спряна.
🚩 (ANOTHER) RED FLAG 🚩Moments after the restart RAI crashes coming out of Turn 9 #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/D4xgO7sAiZ
— Formula 1 (@F1) October 7, 2017
Зеленият семафор светна отново 20 минути преди изтичане на последния час за подготовка на отборите от Формула 1 на пистата Сузука.
„Докоснах мократа трева и изтървах автомобила. Границата е много тънка. Моя грешка”, бе обяснението на Ботас за неговия инцидент.
На пистата Фетел се доближи на 0,662 сек до времето на Валтери (трета позиция, гуми суперсофт), което все още бе най-добро до този момент от сесията. Хамилтън не подобри своето постижение. Алонсо пък излезе на пета позиция (+1,369 сек), докато съотборникът му Щофел Вандоорн се оплакваше от поведението на гумите си.
Фетел свали още от собственото си време, но остана трети. Окон пък записа четвърто постижение – на 1,054 сек от това на Ботас – преди пилотите на Ред Бул да го изместят. Единствено най-силните обиколки на пилотите на Мерцедес бяха с гуми софт, всички останали постигнаха най-добрите си турове със суперсофт.
FP3 INITIAL CLASSIFICATION: @MercedesAMGF1 have the edge… #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/21s5blTDjl
— Formula 1 (@F1) October 7, 2017