Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Как би изглеждала стартовата решетка ако и квалификацията бъде отменена?

Как би изглеждала стартовата решетка ако и квалификацията бъде отменена?

78
0

След потопа във втората свободна тренировка, довел до отменянето ѝ пред пилотите и отборите предстои сериозен стрес в съботния ден. Ако не вали само за една тренировка и по време на квалификацията те ще трябва да намерят най-добрите настройки за колите си, за да ги подготвят за неделното състезание. Ако валежите обаче продължат, което е много възможно предвид урагана, който се очаква да удари Мексико, може да се наложи и отлагането на утрешните сесии.

Какво би се случило, ако квалификацията не бъде проведена и как ще стартират пилотите в неделя при подобен случай? На този въпрос отговаря член 36.2 от спортния регламент на ФИА. В точки b) и d) от него се казва, че ако повече от един пилот не даде време в Q2 или Q3 с предимство е този който е започнал бърза обиколка. Ако обаче пилотите са повече се взима предвид класирането в предишната сесия. Ако това не е Q1 ще бъде взето предвид класирането в третата свободна тренировка.

Какво обаче би се случило, ако и третата свободна тренировка не се проведе? На този въпрос спортния регламент не отговаря напълно. Ако се водим по логиката на член 36.2, то тогава трябва да се вземе предвид резултати от смятаната за мнозина за безсмислена първа свободна тренировка след като втората бе отменена. Така Нико Розберг би могъл да получи сериозно предимство предвид факта, че неговият съотборник и конкурент за титлата Люис Хамилтън се класира едва пети. Тук обаче има друг казус. В първата петъчна свободна тренировка участие взе така наречения петъчен пилот. Рафаеле Марсиело замести в кокпита на Заубер Фелипе Насър.

Дали надеждата на Ферари ще трябва да стартира в състезанието, което се явява номер 400 за екипа на швейцарците или Насър ще стартира от завоюваната от Марсиело позиция? Или пък бразилецът ще трябва да стартира последен? На тези въпроси също все още няма отговор. Преди въвеждането на свободното избиране на номерата на пилотите, те щяха да бъдат използвани за подреждането на състезателите при положение, че квалификацията не се състои. По този критерии Даниел Рикиардо би стартирал от първа позиция със своя номер 3.