Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг на полпозишън за Гран при на Китай, Хамилтън отпадна в Q1...

Розберг на полпозишън за Гран при на Китай, Хамилтън отпадна в Q1 заради повреда

51
0

Нико Розберг (Мерцедес) спечели полпозишъна за Гран при на Китай, докато съотборникът му Люис Хамилтън отпадна още в Q1 заради повреда на задвижващата система. До немския пилот на първа редица ще застане Даниел Рикиардо (Ред Бул). Състезателите на Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел се класираха трети и четвърти.

Дъждът спря около 45 минути преди началото на официалната тренировка за разпределение местата на грида. Пистата изсъхна сравнително бързо, но на места все още имаше локви. Слънцето опитваше да пробие облаците, шансът за нов дъжд бе около 30%. Температурата на въздуха бе 23 градуса, на пистата – 24 градуса.

Квалификацията се върна към формата от миналия сезон след няколкоседмични разправии относно неуспешния последен вариант.

В Q1 пилотите тръгнаха с интермедии, тъй като на пистата все още имаше мокри участъци. Рио Харианто сложи суперсофт, както и съотборникът му Паскал Верлайн, който обаче изтърва колата и се удари в бариерата на старт-финалната права. Сесията бе спряна, докато болидът му бъде прибран. Маршалите след това опитаха да подсушат с различни средства локвите по правата.

Сесията най-после бе подновена след близо 20 минути. Дженсън Бътън излезе направо със суперсофт, както и Кевин Магнусен. Естебан Гутиерес пръв записа време – 1:40.262, което бързо бе подобрено от Бътън, Фернандо Алонсо, Ромен Грожан, Джолион Палмър. В Мерцедес продължаваха да работят по болида на Хамилтън. Дженсън се обади по радиото, че на входа на питлейна има паркиран автомобил. Около колата освен това се бяха събрали няколко маршали.

5 минути преди финала на Q1 само 10 пилоти бяха записали време. Хамилтън излезе на трасето, като се смяташе, че вероятно няма да разполага с пълната мощност на задвижващата си система заради проблем с ERS-а. Английският пилот на Мерцедес направи само една обиколка и се прибра в бокса.

В края на Q1 отпадналите бяха Хамилтън (без време), Харианто, Палмър, Гутиерес и Магнусен, Фетел бе с най-добро време в първия квалификационен сегмент.

Розберг оглави класирането в Q2 с 1:36.240 мин (софт). Класиралите се за Q3 10 пилоти стартират в надпреварата с комплекта гуми, с който са дали най-доброто си постижение във втория квалификационен сегмент и се очаква суперсофт да издържат броени обиколки в началото на състезанието. Райконен и Фетел изпревариха Нико, малко след което предна лява гума от Форс Индия-та на Нико Хюлкенберг се откачи и излетя! Квалификацията бе спряна за втори път, а немският пилот успя да се изтегли встрани от пистата. Стюардите обявиха, че ще разследват инцидента след края на сесията.

Рейс контролът не поднови Q2 и елиминирани бяха Фелипе Маса, Фернандо Алонсо (който изрази емоционално разочарованието си по радиото), Бътън, Грожан, Ериксон и Насър.

Серхио Перес пръв започна бърза обиколка в Q3 и записа 1:37.958. Розберг свали 1,847 сек от това постижение. Райконен на свой ред оглави подреждането с 1:35.972. Трети бе Рикиардо, следван от Квят, Сайнц, Ботас, Верстапен и Перес. Фетел не бе направил бърз тур, а последният класирал се в топ 10 бе Хюлкенберг, който нямаше как да излезе.

Фетел излезе на трасето в последните минути на финалния квалификационен сегмент, когато останалите пилоти започнаха решителните си опити за по-добро класиране на грида. Розберг подобри времето на Райконен с 0,50 сек, Рикиардо излезе втори. Фетел даде четвърто постижение, съотборникът му този път не можа да прескочи съперника от Мерцедес.