Кими Райконен имаше пасив от 26 секунди спрямо Нико Розберг при последната си смяна на гуми в 41-ата обиколка. Финландецът излезе за последните 16 тура с меки гуми, докато германският пилот на Мерцедес бе с медиум смес на седем обиколки. В крайна сметка състезателят на Ферари успя да настигне и изпревари съперника си. Появиха се дори съмнения, че Райконен дори можел да се бори за победата, ако първият му стоп не бе изтеглен толкова назад спрямо съперниците.
„Мисля си, че малко или много успяхме да постигнем максимума в днешния ден“, заяви финландецът след финала. „В последните обиколки се доближавах все повече и все повече, но състезанието бе към края си и щяха да са ни необходими още няколко тура, преди да успея да пробвам нещо.“
Според мнозина темпото му скоро щяло да започне да спада, но Райконен смята, че меките гуми в края не се износвали толкова бързо, колкото вероятно са се надявали в Мерцедес.
„Наистина се радвам за Кими и сега можем да обявим официално, че той се завърна“, щастлив бе и Маурицио Аривабене, тим шефът на Ферари. „Той показа, че е готов да се бори до край и само ако имахме още няколко обиколки…“
„Стратегията днес бе перфектна и ние взехме правилните решения“, продължава Райконен, въпреки че по време на надпреварата явно се съмняваше в това.
„Помолихме Кими да следва нашата стратегия“, обясни Аривабене. „В един определен момент от състезанието той не бе убеден, че сме взели правилните решения. Ние обаче решихме да продължим по план. Пилотът е в колата и не вижда информацията, с която ние разполагаме. Когато решаваме, правим това като отбор. Кими знае това.
Ако всичко бе протекло по план, вероятно днес щяхме да сме с двама пилоти на подиума. Не бих казал на кои позиции, но със сигурност щяхме да сме там и с двамата си състезатели.“