Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Какво възнамерява да промени във Формула 1 Liberty Media

Какво възнамерява да промени във Формула 1 Liberty Media

65
0

Liberty Media възнамерява да внесе сериозни изменения във Формула 1. Твърди се, че Джон Малоун ще промени коренно спорта, като започне с нов модел за разпределение на приходите. Настоящите договори на отборите с FOM (Formula One Management) са до 2020 г. Схемата за делене на приходите предизвика доста сътресения през последните години, включително изпращането на жалба от Форс Индия и Заубер до Европейската комисия.

От Liberty щели да променят още условията по сключване на сделките за телевизионно излъчване, както и да положат усилия за намаляване цените на билетите. Очаква се да има напълно нова посока в развитие на връзките с медии и фенове, както и използване на по-широк кръг от канали за достигане на максимално голяма аудитория.

Интересът на Малоун към Формула 1 бе приет с любопитство в Съединените щати. Според анализатори от Уолстрийт медийният магнат желанието за придобиване на спорта, който вече е популярен на редица международни пазари, е продиктувано от идеята да развие потенциала му на различни дигитални платформи. Това бе потвърдено от Чейс Кери след обявяване на споразумението.

„Много се вълнувам от присъединяването си към Формула 1 и наличния потенциал”, заяви Кери. „Очевидно е, че F1 има огромен успех – в голяма степен благодарение на Бърни Екълстоун, който ръководи бизнеса в продължение на десетилетия. Нямам търпение да работим заедно, като и двамата сме съгласни, че съществуват възможности за надграждане и извеждане на спорта на ново ниво. Има възможности за растеж и развитие за доброто на фенове, отбори, партньори и на нашите акционери чрез увеличаване промотирането и маркетинга на F1 като спорт и като марка. Възможност за подобряване разпространението на съдържание, особено дигитално – в момента то съставлява много малка част от приходите. Развитие на състезателния календар. Установяване на по-широка гама търговски партньорства, включително спонсорства.”

Според Кери бизнес моделът на Формула 1 е с много нисък рисков фактор, което е било особено привлекателно за Liberty Media. Ключови за сделката са били и гарантираните заради наличието на дългосрочни договори до 2026 г. приходи от 9,3 милиарда долара.

Liberty Media Corporation е консорциум от компании в различни индустрии – медии, комуникации, шоубизнес. Акции от тях се търгуват чрез три основни фирми на борсата: Liberty Braves Group, Liberty Media Group и Liberty SiriusXM Group.

Liberty Media Group включва дяловете на Liberty Media Corporation в Live Nation Entertainment, Inc., Time Warner Inc., Viacom Inc.

Liberty Media се ражда през 1991 г. като дериватив на американската кабелна телевизионна група TCI (Tele-Communications Inc.). Първият й президент е Питър Бартън, който заема този пост до април 1997 г. Под негово ръководство Liberty се слива с TCI в средата на 90-те години на XX век.